Opstarten en afsluiten probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richh

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Opstarten
- Is het normaal dat er zoveel programmas en processen worden mee opgestart?
- Waarom staat er 2x rundell32.exe in? (zie bijlage)
- Kunnen er processen uitgeschakeld worden?

Afsluiten
Er is een tweak waarmee je de registerwaarden kan aanpassen van 20000 naar 200.
Hiermee zou het afsluiten sneller moeten gaan, maar er is ook kans op een onstabiel systeem. Wat zou een goede waarde zijn?

Hele tweak: Ga naar Regedit dan naar HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurentControlSetControl, zoek de sleutel Waitokillservice en verander de waarde van 20000 naar 200.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Rundll32.exe kan met verschillende dingen te maken hebben, zo gebruik bijvoorbeeld NVIDIA deze om een aantal dingen te laten werken. Processen kun je niet zomaar ongestraft uitschakelen. Je kan eventueel kijken in Msconfig > opstarten wat ermee opstart. Mogelijk kom je daar al de twee Rundll32.exe processen tegen.

Wat betreft de register tweak, deze bestaat al vanaf Windows 2000 of misschien nog wel langer. Ja het kan een onstabiel afsluit proces opleveren, omdat het systeem niet genoeg tijd krijgt de processen normaal af te sluiten. Deze is trouwens zeer makkelijk handmatig uit te voeren. Wel altijd een back-up van het register maken.!!

Laatst bewerkt:
In msconfig staan geen rundell programmas alleen:
Toshiba Power Saver en Mcafee Security Center.
Daarom vind ik het ook zo raar dat er zoveel wordt meegestard, is dat normaar?

Over het afsluiten: mijn laptop doet er precies 2 minuten over (de 20000 waarde).
Hoe kan ik controleren welke waarde het beste zal zijn? Er bestaan dacht ik programmas die meten hoelang het afsluiten (en opstarten) duurt. Iemand een idee?

Je kan in eventviewer zien hoe lang het opstarten en afsluiten doet.

PS, als je screenshot alle processen zijn, die nu draaien is het niet veel. Ik heb Windows 7 Ultimate 64bit en heb nu 59 processen draaien. Met Outlook en firefox en msn open.

[edit]Verplaatst Windows Vista --->> Windows 7.[/edit]

Laatst bewerkt:
nee, dat zijn de processen alleen na het opstarten. Dus geen verdere geopende programmas. Als ik ook mn msn en ie open heb dan 47 processen.

Ik zal het proberen met eventviewer.

Maar waarom verplaatst naar w7, terwijl het om vista gaat?

Maar waarom verplaatst naar w7, terwijl het om vista gaat?

In de chat link ik naar je topic en vraag of het een andere pc betreft. :confused: Je gaf aan nee zelfde met Windows 7.

Valt reuze mee het aantal processen net na het opstarten.

[edit]topic terug naar Vista gezet.[/edit]

Chat? Huh...ik ben niet in de chat geweest? Ik gaf aan zelfde met windows 7? Of bedoel je wat anders?

Ik heb eventviewer geopend maar ik word er niet veel wijzer van...waar kan ik zien hoelang het opstarten en afsluiten duurt?

hmm...ik word daar helemaal niets wijzer van.......(gaat over w7 zelfde als vista?...):confused:

is er geen ander programma of is het simpeler met het logboek?

Laatst bewerkt:
Dit geeft wat meer informatie: H:\User\Documenten\TR\Startup Shutdown Problems.mht

Je kunt kijken of deze registerwijzigingen de afsluittijd niet teveel verkorten.
Kopiëren naar Kladblok, opslaan als korter.reg o.i.d. en uitvoeren.
Citaat:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"ForegroundLockTimeout"=dword:00000000
"HungAppTimeout"="1000"
"WaitToKillAppTimeout"="2000"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="2000"

Krijg je hierna tijdens afsluiten nog een venstertje te zien met de melding dat een toepassing aan het afsluiten is, dan verhoog je de drie waardes tussen aanhalingstekens steeds met 1000 (= milliseconden vertraging = dus één seconde), net zolang tot je dit niet meer te zien krijgt.

uhmm...ik kom niet verder...het gaat al bij je eerste zin fout bij mij.
Zou je a.u.b. wat meer en wat duidelijker kunnen uitleggen?(het gaat over eventviewer toch, of over een ander programma?)
Nog voor de duidelijkheid: ik zou graag willen weten op welke waarde ik mijn ''timeout'' kan zetten zonder schade aan mij laptop te brengen.

Bij voorbaat dank:D

EDIT:
Onduidelijk wat je bedoelt met H:....
Wat moet ik kopieeren naar het kladblok?
Opslaan als .reg o.i.d., wat uitvoeren en hoe sla je het zo op?

Laatst bewerkt:
De link was fout. Deze geeft wat meer informatie over het opstarten.
http://www.soluto.com/

Als je de weg weet in het register dan hoef je niets op te slaan in kladblok. Wijzig de genoemde waarden tot je bij afsluiten geen waarschuwingen meer krijgt.

dat programma is nog een beta versie en daar hou ik niet van...er is al vaker (met andere programmas) iets misgegaan met die beta versies.

het lijkt erop dat er geen oplossing is te vinden voor mijn probleem of je kunt weten hoelang het afsluiten werkelijk kan duren.

Shutti Shutdown Tools

Gebruik shutti.
Shutti Engine berekent hoe veel programmas er draaien en doet dat maal de aanbevolen afsluit tijd per programma (XP = 29,58ms VI=53ms W7=31,84ms)
en berekent dit en zet deze waarde in regestry voor het afsluiten

ga naar http://www.helpmij.nl/forum/showthr...on-(TESTERS-GEVRAAGD)-(Desktop-Shutdown-timer) voor info

of op www.shutti.co.nr
EDIT: als je een vast Aflsltuit tijd zoek voor Vista: dan zou ik 1789 nemen Ik heb een DLL file waar je dat kan doen , als je wil zal ik rap even een progje maken om je eigen tijd makkelijk aan te passen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan