Opstarten gaat moeilijk!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo,
Je ziet het al aan mijn onderwerp. Het opstarten van me PC gaat heel moeilijk. Ik zal het eens uitleggen:

Paar weken geleden kreeg ik steeds geheugendump. Daarnaast ging het opstarten heel moeilijk. Als hij geladen was, ging het systeem automatisch resetten en weer opnieuw opstarten. Soms ging het wel tot 4 keer. 4de keer was het scherm met Windows starten in veilige modus, Windows normaal etc. en dan doet de computer het. Soms reageert me beeldscherm helemaal niet meer of valt tijdens het opladen opeens uit. Want hij kon C:\Windows\System32\ ... niet laden of is beschadigd. Deze week besloot ik dus mijn computer te formateren, want ik dacht dat het probleem dan weg zou zijn. Dus niet ... Momenteel heb ik geen geheugendump meer, maar het opstarten gaat moeilijk!

Mijn probleem is nu:
1) Als hij opstart dan blijft hij na het laden vast lopen. Ik krijg geen login scherm van accounts. Ik moet dus resetten (momenteel wel tot 3x)
2) Me beeldscherm reageert soms opeens niet meer tijdens het opstarten of valt soms uit tijdens het opstarten.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor de reactie's!

Gr. Chun

Sorry van 2 reactie's na elkaar. Maar de vraag is nog niet beantwoord. Dus... ik moet maar een reactie plaatsen om h'm nog actief te houden!!

Ik denk in eerste instantie aan 2 mogelijkheden:

1) heb je na de nieuwe installatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?

2) Wat zijn merk en Wattage van je voeding?

Ik heb alleen video-card driver geïnstalleerd. Verder niks!

En de voeding heeft toch hier niks mee te maken? Want de computer deed het paar maanden terug nog. En ik weet de merk niet van me voeding. Waar staat dat?

Ik heb alleen video-card driver geïnstalleerd. Verder niks!

En de voeding heeft toch hier niks mee te maken? Want de computer deed het paar maanden terug nog. En ik weet de merk niet van me voeding. Waar staat dat?

Alleen videokaart drivers? En de andere drivers dan? Kijk eens in apparaatbeheer of daar gele uitroeptekens en/of vraagtekens staan.

En voor wat betreft de voeding: iets wat 4 maanden geleden nog werkte kan nu uiteraard kapot zijn. Gegevens van je voeding kun je vinden door je kast open te maken en op de sticker die op de voeding zit te kijken.

Ik denk in eerste instantie aan 2 mogelijkheden:

1) heb je na de nieuwe installatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?

2) Wat zijn merk en Wattage van je voeding?
Ik heb naar apparaatbeheer gekeken en ik zag 1 ding met een gele vraagteken;
multimediaaudiocontrollar3.png

En de voeding, dat ding toch waar die ventilatie draait (achter je PC)? Zoja, ik heb de merk LC-B300ATX met 300w max.

Edit:
Net ging het opstarten ook niet zo soepel. Na paar keer resetten is het me gelukt om aan te melden bij Windows. Na het aanmelden kreeg ik een foutrapport. Ik klikte op verzenden en toen kreeg ik dit >>. Iemand enig idee voor oplossing?

Je voeding is aan de krappe kant als je b.v. 2 hd en een cd rom eraan hebt hangen. Heb je maar 1 hd en 1 cd rom moet dit genoeg zijn.
Je probleem wordt veroorzaakt door de videokaart driver. Je hebt waarschijnlijk niet de juiste driver geinstalleerd.
Wat je kunt proberen is het volgende. Verwijder uit apparaat beheer je driver. Pc opnieuw starten. Als het goed gaat moet ie nu normaal starten.
Je krijgt nu vanzelf de vraag dat er nieuwe hardware is gevonden, installeer nu dan de juiste driver.

Ik heb nog steeds mijn opstart probleem. Op een andere forum zeiden ze dat er iets mis was met mijn harde schijf?!

Edit: Heb nieuwe computer. Hoef verder geen ondersteuning meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan