opstarten gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danae

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Sinds enkele dagen start mijn computer niet meer op zoals gewoonlijk. Hij blijft eerst hangen op een zwarte pagina met allerlei tekst o.a. iets met slave A en B en de naam van mij computer (Toshiba). Onderaan staat dat ik met F1 door kan gaan en met DEL naar de setup. Omdat ik niet weet wat er mis is en hoe de setup werkt heb ik tot nu toe iedere keer F1 ingedrukt. Vervolgens moet ik dan de datum en klok weer opnieuw instellen en dan pas kom ik waar ik wezen moet. Mijn computer vertoont verder geen rare kuren behalve dat Internet Explorer af en toe afgesloten wordt vanwege een fout maar dit gebeurd heel weinig en Hotmail moet iedere keer dat ik het afsluit zijn instellingen bijwerken maar dit doet ie al heel erg lang. Heb niet veel verstand van computers :confused: maar er zit iets niet helemaal goed. Iemand enig idee? Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Met vriendelijke groeten Danaë

als je xp hebt dan kun systeemhersel pakken en een eerdere datum pakken voordat je het probleem had

geen XP

Nee geen XP, ik heb windows 98. Misschien wel 98 SE. dat weet ik niet eens. Bovendien moet de datum kloppen i.v.m. hotmail ophalen. Nog andere suggesties?
Groetjes Danae

je kan proberen met de windos 98 cd te laten draaien (volgens mij gewoon via installeren) en proberen of bij het kan bijwerken dat wil ook nog wel is werken

lukt me niet

Ten eerste bedankt voor de aandacht die je hieraan besteedt. Ik heb een tijdje niet geantwoord omdat ik nu telkens in mijn set-up de tijd veranderde, niet dat dat uitmaakte want iedere keer dat ik mijn compu opstart is die tijd opnieuw niet goed. Maar ik heb de BIOS terwijl ik er doorheen bladerde per ongeluk iets laten detecten en vervolgens een paar dagen niet meer in mijn compu kunnen komen, hij kon de disk niet meer vinden. Na een paar dagen opeens wel weer. Maar zowel het probleem alsdat ik in het begin moet kiezen tussen F1 of DEL en het probleem dat de datum en tijd niet meer klopt blijft ie (soms wel en soms niet) vertonen. Ik word er wel een beetje gek van.

Ik heb mijn win cd erin gestopt maar installeren of laten lukt me niet, hij geeft aan wat er wel of niet geinstalleerd is en verder kan ik volgens mij dan alleen verwijderen.

Ik heb ook bedacht dat vanaf dat mijn compu problemen had met de datum en tijd is hij weer opnieuw gaan tellen vanaf 31 dec 1999, dus misschien is dit wel een milleniumprobleem.
groetjes Danae

de bios die kun je weer terug zetten naar de fabrieksinstellingen dus daar hoef je je dan al geen zorgen meer overtemaken.

en ik weet zeker dat je bij win 98 dat je daarbij de installatie nog een keer kan laten lopen.

van het milleniumprobleem zou ik zo niet durven zeggen maar ik denk het eigenlijk niet.

daar ben ik weer

Momenteel heb ik een probleem met kapers op mijn computer maar daarvoor zit ik al in een ander gedeelte van het helpmij.nl/forum. Om weer even terug te komen op dit toch behoorlijk irritante probleem.

Ik heb opnieuw geinstalleerd, dat ging goed maar het probleem is nog niet verholpen. In de afgelopen weken is mijn computer praktisch alle keren terug gegaan qua datum en tijd, waarvan hij vier keer terug ging naar een uur voor het milennium en voor de rest gewoon terug naar waar ie dan gebleven was, dus ergens in januari 2000. Zowel veranderen in bios en het laten opslaan als het opnieuw windows installeren heeft geen einde hieraan gemaakt. Nog suggesties?

Met vriendelijke groet Danae

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan