Opstarten gaat zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans84

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Berichten
57
Hallo,

Ik heb Windows XP Prof. met P4 3.0 Ghz proccessor en 1 Ghz DDR geheugen.

Vandaag wou ik met Microsoft Word werken, toen ik het opstartte duurde het wel een halve minuut voordat ik er mee kon werken, normaal gesproken moet het in een fractie van seconden opgestart zijn. Wat me ook opviel was dat ik de eigenschappen opvroeg van bijvoorbeeld m'n C: schijf of Mijn Documenten (rechtermuisklik - eigenschappen) ook ongeveer een half minuut moest wachten. Ik snap niet wat er opeens gebeurd is. Ik heb m'n Office pakket opnieuw geinstalleerd, en Windows vele malen opnieuw gestart, maar het probleem bljift zich voordoen.

Weten jullie misschien waardoor dit kan komen?

Alvast bedankt.....
 
Laat je misschien een virusscan uitvoeren op de te openen bestanden door bijv. Norton.
 
Wat ik bedoel is dat wanneer je iets opent in je computer, Norton eerst een virusscan doet op de te openen bestanden en dat daarom de vertraging optreed.
Norton is dan dus aan het scannen.
 
Het probleem lijkt opgelost te zijn, nadat ik m'n harde schijf heb geformateerd.
Af en toe duurt het weer zo lang, maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat het probleem is opgelost. Ik heb Ad-Aware gebruikt om reclame en dergelijke weg te gooien, ook dat heeft geholpen!

Ik bedank jullie allemaal voor de reacties...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan