opstarten : geen schijf ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,
Sinds een paar dagen krijg ik vlak voodat XP helemaal opgestart is [ dus alles geladen ]
een schermpje met een rood kruis met daarop iets van dat de geschikte schijf niet gevonden kan worden : 3 knoppen, annuleren, doorgaan en opnieuw.
Wanneer ik op annuleren klik gaat alles verder prima maar bij de volgende start krijg ik het weer.

Heb niets nieuws geinstalleerd, complete virusscan + spywarescan uitgevoerd ; niets gevonden.
Ook in taakbeheer geen gekke dingen gezien [ volgens mij tenminste maar zo deskundig ben ik ook weer niet ] .

Iemand een idee ?

Alvast bedankt, Jaap.

Wanneer ik dan een diskette erin doe en op "opnieuw" klik verdwijnt de melding maar er gebeurt verder niets en na het opnieuw opstarten is tie er weer [ zie bijlage ]

Bij plaatsen van een CD ROM in een van de drives gaat na op "opnieuw" klikken de melding niet weg, wel bij annuleren of doorgaan maar na het opstarten is het weer terug.

Jaap.

Bijlagen

• foutmelding-opstarten.jpg
    foutmelding-opstarten.jpg
    6 KB · Weergaven: 28
Zat toch nog even te snuffelen in de Process Manager van HijackThis en zag daar een bestandje genaamd svchost.exe staan in de map C\documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Temp
Naar mijn mening horen svchost.exe bestanden alleen thuis in de System32 map ?

Heb deze met HijackThis verwijderd [ back up gemaakt ] en na opstarten is het schermpje
dus verdwenen.

Zal dit veilig zijn voor Windows ?

Jaap.

Denk dat je toch even de boel moet scannen, die svchost wordt door iets aangeroepen.
Of even naar Nucia gaan.

Denk dat hij er gewoon weer instaat na een reboot.

Misschien, maar heb nu 3 reboots gedaan en alles nogmaals gescand en de melding blijft weg.
Ik zal het een paar dagen aanzien en kom er nog op terug.

Bedankt alvast voor de moeite.

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan