opstarten hangt soms bij virusprog

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap120

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
37
Hallo.

Tijdens het opstarten blijft Windows XP vaak langere of kortere tijd hangen bij het starten van de Panda virusscanner en/of Zone Alarm. De permanente bescherming van de virusscanner wordt ook regelmatig autonoom uitgezet, zodat het programma dan helemaal niet opstart.
Verder kan ik al geruime tijd Windows Help niet opgestart krijgen.

Omdat ik vermoed dat er een virus aan de slag zou kunnen zijn hou ik mijn virusscanner altijd geupdated, evenals ZoneAlarm. Verder draait ik Adware regelmatig. Dus daarin zit het niet, lijkt mij.

Heeft iemand een advies over oorzaak of nog liever een oplossing?
 
Dat Windows blijft hangen bij de virusscanner vind ik normaal. Doet hij bij Norton ook behoorlijk.

Dat uitschakelen van de virusscanner is minder leuk, zoals ik zelf weet. Een trojan doet dat ook. Niet iedere online virusscanner zal deze vinden want die pakken de gezipte files niet.

Zoek even met Google 'The Cleaner'.
Het is een anti trojan scanner. Let wel op dat je instelt dat hij IN de zips scant.
Mocht je wat vinden hou er dan rekening mee dat dit programma ook weer corrupt kan worden. (vanaf een cd scannen is misschien beter.

En als je niets vindt zou ik toch je virusscanner er opnieuw opzetten. Dat ding behoort goed te werken.

noot: ik zie dat je het over help hebt. (had ik ook) Pas maar op straks ben je niet eens administrator van je eigen pc :D
 
dankje

Dankjewel Elisa voor je hulp. Het heeft even geduurd voordat ik alle opties doorlopen had. Cleaner leverde geen trojans op (een ander programma wel, eAnthology, maar die verdenk ik ervan een soort standaard scan-antwoord te gevenin de hoop dat ik het programma koop, want ik vond het resultaat ook als htm.document bij het programma). Na het opnieuw installeren van de virusscanner bleek na een aantal dagen het probleem inderdaad verdwenen. Tenminste voor zover het opstarten. Windows Help blijft weg. Ik ben en blijf administrator van mijn PC. Nog andere suggesties?
 
eAnthology? Krijg je 'gratis' bij o.a. eAcceleration Scan eens met het gratis spyware-progje Spybot: Spybot S&D: Eerst klik je links op Online, dan "Search For Updates,'' vervolgens alle updates aanvinken en downloaden. Nu Internet Explorer afsluiten. Klik linksonder op "check for problems,'' dan scannen, laat SB tenslotte alles verwijderen/herstellen dat in rood aangegeven wordt. Het programma maakt automatisch backups aan.
 
Kijk ook eens bij Zone Alarm (programma's toestemming geven) of je Windows Help wel toestemming hebt gegeven. Je kunt em n.l. ook uitschakelen.
Ik ben benieuwd wat Spybot zegt Gezina :) Als jij dat zo zegt 'gratis' zul je wel meer gratis krijgen :D
 
Geplaatst door Elisa
Kijk ook eens bij Zone Alarm (programma's toestemming geven) of je Windows Help wel toestemming hebt gegeven. Je kunt em n.l. ook uitschakelen.
Ik ben benieuwd wat Spybot zegt Gezina :) Als jij dat zo zegt 'gratis' zul je wel meer gratis krijgen :D

@ Elisa, zo is 't maar net! :D

@ jaap120, Je kan Help and Support proberen terug te krijgen met dit tweakje: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm nummertje 235. Geef wel je antivirus ff 1x toestemming, zie bovenaan de site.
 
Heeft XP Anti Spy het uitsluiten van Help en Support ook niet in zijn programma zitten?
 
@ Elisa, dat is idd zo: "Verwijder Microsoft-support voor gebruikers. Deze optie zorgt ervoor dat automatisch aangemaakte gebruikers support instellingen worden verwijderd. Wij laten deze optie echter ongebruikt."

Leg Windows XP het zwijgen op met XP AntiSpy.

Maar ik niet opmaken uit de berichten van Jaap120 dat dit progje op zijn pc staat.

Maar ook Easy Cleaner kan de Help&Support om zeep helpen. :)
 
Laatst bewerkt:
En in services wat ook nog wat te ritselen :)
 
opgelost!

Eendracht maakt macht! Gezina gaf de doorslag, want Easy Cleaner lijkt de boosdoener. Na dat hersteldingetje werkt het weer als vanouds!

Dank jullie wel!

Jaap
 
@ Elisa, als je maar lang genoeg op dit forum vertoeft kom je vanzelf die ''hersteldingetjes" tegen! :D

@ Jaap120...fab! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan