Opstarten heel traag XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik hoop dat iemand wat suggesties heeft..
Er is een pc met XP die ineens heel traag opstart. Hij heeft het altijd vlot gedaan..
Het blauwe balkje dat je heen en weer ziet gaan onder het windowsloge gaat zo'n 30x heen en weer.. Terwijl ie normaal zo'n 8 keer deed.. op andere pc's gaat ie ook maar een keer of 8.
Ik heb de hele harde schijf opgeruimd (temp, temp internet files, coockies, ad-aware, spybot, regcleaner, zo goed als alles uitgeschakeld bij msconfig). Maar toch blijft ie zo traag opstarten.. Wie heeft er suggesties?

Ik was nog vergeten te vertellen dat ik inderdaad gedefragmenteerd had en ook norton gaf geen virussen aan..

Beste is windows opnieuw installeren.
dan is het meteen schoon. alles.

anders kan je ook tweaknow regcleaner of regristry mechanic proberen.

is nog geen 3/4 maanden geleden dat ik windows erop geinstalleerd heb.. dus dat vind ik zo vreemd.. en toen werkte het perfect...

Geplaatst door visha
Beste is windows opnieuw installeren.
dan is het meteen schoon. alles.

anders kan je ook tweaknow regcleaner of regristry mechanic proberen.

Dat is wel een erg makkelijke oplossing, vind je ook niet?

Klik eens op start>uitvoeren en type dan: msconfig gevolgd door enter.
Kies tab opstarten en plaats die lijst eens hier, wellicht dat er een heleboel programma's uitgeschakeld kunnen worden (bij de opstart van windows), omdat je die niet gebruikt of pas hoeft te openen als je het programma gebruikt.

daar had ik reeds alles al uitgezet... behalve antivirusprogramma norton...

Zet die ook eens uit en probeer het dan nog eens

Geplaatst door Sarvo

Dat is wel een erg makkelijke oplossing, vind je ook niet?

Klik eens op start>uitvoeren en type dan: msconfig gevolgd door enter.
Kies tab opstarten en plaats die lijst eens hier, wellicht dat er een heleboel programma's uitgeschakeld kunnen worden (bij de opstart van windows), omdat je die niet gebruikt of pas hoeft te openen als je het programma gebruikt.

Beter lezen de volgende keer.
Enne waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Geplaatst door DaanM
is nog geen 3/4 maanden geleden dat ik windows erop geinstalleerd heb.. dus dat vind ik zo vreemd.. en toen werkte het perfect...

Wat is het laatst wat je hebt gedaan nadat ie zo traag is geworden?

Geplaatst door visha

Beter lezen de volgende keer.
Enne waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Ik lees prima...
Een oplossing zoeken is trouwens veel leuker dan windows opnieuw installeren, wat vaak niet nodig is.

Geplaatst door Sarvo

Ik lees prima...
Een oplossing zoeken is trouwens veel leuker dan windows opnieuw installeren, wat vaak niet nodig is.

oke maar we zijn hier om problemen op te lossen en niet te discussieren dusse back to the problem:) :thumb:

Geplaatst door visha

oke maar we zijn hier om problemen op te lossen en niet te discussieren dusse back to the problem:) :thumb:

Start dan ook geen discussie, maar neem de raad van een mod gewoon aan. Windows opnieuw installeren is hier op helpmij.nl het allerlaatste redmiddel :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan