Hyves wordt traag bij mensen met:
* IE7 + Norton Internet Security 2007 of lager (altijd)
* IE7 + Norton Internet Security 2008 of Norton 360 V1, met phishing protection AAN
Symantec, fabrikant van Norton, onderkent het probleem.
Zo is het te verhelpen:
1) Phishing protection uitzetten als je Norton 360 V1 of NIS 2008 of lager hebt. Je bent dan nog beschermd door de Internet Explorer 7 phishing filter.
2) Andere browser gebruiken (bijvoorbeeld Mozilla Firefox). Daar wordt de phishing toolbar niet gebruikt.
3) Upgraden naar Norton 360 v2 of Norton Internet Security 2009 (afhankelijk van wat je nu hebt geinstalleerd). Upgraden is gratis voor mensen met een geldig abonnement bij Norton (als je bijvoorbeeld virusupdates e.d. binnen kan halen). Bovendien schijnt NIS 2009 een stuk sneller te zijn dan NIS 2008.
Als je de Nederlandse versie hebt, klik hier om te upgraden.
Als je de Engelse versie hebt, klik hier om te upgraden.
Als je niet precies weet welk versienummer (jaartal) je hebt, klik dan op 'Hoe vind ik mijn versie?' op bovenstaande upgrade-links.
Zoals gezegd erkent Symantec het probleem, en geeft aan dat klanten die er last van hebben contact met hun helpdesk kunnen opnemen. Wellicht krijgt het dan ook een hogere prioriteit bij hun. Ga hiervoor naar: *link*
Kies je product en op de volgende pagina (Ondersteuning van technische problemen), klik op "Contact opnemen met een ondersteuningsmedewerker van Symantec". Vervolgens kan je bellen (normaal nummer, geen extra kosten) of chatten. Ook als de wachttijd overigens 30 minuten zou zijn, word je soms direct doorverbonden (zoals ik).