opstarten in dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemesis

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
hoe start ik mijn pc op in DOS zodat ik kan formatteren en xp opnieuw installeren?

Opstarten met de Windows XP cd-rom, je krijgt tijdens de setup de mogelijkheid te formateren. Zorg wel dat in het Bios ingesteld staat, dat de pc vanaf cd-rom kan opstarten.

Al sj eschijf als NTFS geformateerd is de vorige keer, kom je in Dos niet zo heel ver.

Wanneer je opstart regelmatig op Del drukken,dan kom je in de Bios en da dan daar de CDROM als eerste Boot zetten.

nemesis zei:
hoe doe je dat bij een a7v8x?
Stop de Windows cd-rom er eens in, start de pc opnieuw op en kijk of je een medling krijgt om op een toets te drukken, om vanaf cd-rom op te starten. Mischien staat het Bios al zo ingesteld.

ik heb 2 partitie's waar zo files opstaan waar ik 1 partitie van wil maken en waar ik dan windows op wil zetten en dan de files dei op de andere staan ok verwijderen

ps: ik zit nu in windows xp pro setup

Partities verwijderen en opnieuw aanmaken, formateren, het beste in NTFS, en installeren maar.

Als het goed is krijg je tijdens de setup de mogelijkheid partitie's te verwijderen en aan te maken. Let op, welke je verwijderd, dit is niet terug te draaien met behoud van data.

ok i'll try

ps: ik ben het aan tryen :D

Laatst bewerkt:
dus eerst verwijderen en nieuwe maken en dan pas formatteren???

Nee hoor, Pasja praat niet in raadsels.
Lees maar eens goed het derde plaatje, denk dat je dan wel begrijpt wat Pasja bedoelt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan