opstarten laptop stagneert

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Ik heb een Lenovo laptop. Vandaag start de laptop niet op. Eerst herkende de laptop de HDD niet. Die heb ik even losgemaakt en weer vastgemaakt en nu klopt het weer. Als ik windows 7 in de veilige modus wil starten, of normaal, of met systeemherstel, worden er bestanden geladen. Maar dan komt er een zwart scherm, fan blijft draaien maar verder gebeurt niets. Stroom eraf gehaald (incl accu) en opnieuw gestart... Maakt niet uit. Tips?
 
Heb je Win7 DVD?
Zo, ja voer eens opstartherstel uit.
Zorg hiervoor dat in BIOS dvd als ie opstartitem staat.
Start op met de DVD in de DVDlade.


Als Win7 gerepareerd zou worden, scan de schijf dan eens op fouten en vink aan dat deze gerepareerd dienen te worden.
 
Die heb ik er bij de aanschaf volgens mij niet bij gekregen. Ik probeer het nu via internet (op mijn oude traaaaaaage desktop) te krijgen. Of een Lenovo recovery DVD
 
Ik heb een bootable cd gemaakt en kom nu verder in het proces. Op een zeker oment kan ik kiezen: stuurprogramma's selecteren of reboot van het systeem. Met die laatste ben ik volgens mij alles kwijt, maar met die eerste krijg ik een waslijst aan stuurprogramma's waarvan ik niet weetwat ik wel of niet zou moeten aanvinken.

Tips?
 
Laatst bewerkt:
Na een half uur of zo verdwijnt het zwarte scherm en krijg ik twee keuzes. Bij de ene kan ik door naar systeemherstel, met de andere kan ik aangeven waar de nodige bestanden gevonden kunnen worden. Bestanden worden wel gevonden maar bevatten kennelijk niet de info die nodig is om op te starten.

Kies ik voor systeemherstel dan kom ik in een optie menu. 1. Opstartherstel, 2. Systeemherstel, 3. Herstellen met systeeminstallatiekoptie, 4. windows geheugencontrole, 5. opdrachtprompt.

1. Opstartherstel. Computer wordt op problemen gecontroleerd. Balkje loopt bij problemenm vaststellen. dan kom ik vervolgens in menu 'Opstartherstel'. Met de mededeling 'Deze computer kan niet automatisch worden hersteld'. Voor vervolg zie onderaan.

2. Systeemherstel: 'u moet opgeven welke installatie van Windows u wilt terugzetten als u Systeemherstel wilt gebruiken. Start de computer opnieuw op, selecteer een besturingssysteem en selecteer systeemherstel'. Lijkt een kringetje ....

3. Een systeemkopie terugzetten op de computer lukt niet. 'Interne fout opgetreden, het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x80070003)'

4. Geheugencontrole kan niet worden uitgevoerd. Zou wel handmatig kunnen als ik had opgestart met de cd denk ik.

5. Binnen de opdrachtprompt zie ik de X:\ met wat mappen. Ik zie overigens niet mijn documenten (foto's muziek etc....)

Vervolg Opstartherstel:
De volgende details worden weergegeven:


Gebeurtenisnaam: StartupRepairOffline

Probleemhandtekening01: 0.0.0.0
02: 0.0.0.0
03: unknown
04: 0
05: unknown
06: 1
07: unknown
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id 1033

Na een en ander aan Microsoft verstuurd te hebben (kennelijk dus wel LAN-verbinding?) kom ik in het volgende scherm: Details van diagnose en herstellen weergeven. Dan kom ik in het logboek met details: systeemschijf =; windowsmap=; Autocheck uitvoeren = 0; Aantal hoofdoorzaken = 1; test updates zoeken voltooid, foutcode 0x0; test systeemschijf voltooid, foutcode 0x0; Hoofdoorzaak: kan geen harde schijf vinden of deze reageert niet.

Als ik daarna de laptop herstart wordt aangegeven dat er geen bootable device is. 'Check cable connection!'

NB de harde schijf wordt wel in de BIOS gezien dus wordt wel herkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan