opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
mijn laptop start niet meer op,bij het opstarten licht het scherm op maar daarna gebeurt er niets meer,ik kan zelf niet meer in de bios ,iemand enig idèè wat de fout zou zijn,dank je.

Hallo

Merk/typenr/ouderdom ware handig geweest en had vermoedelijk reeds meerdere nuttige oplossingen gegeven ....

Desondanks toch een poging.

Start deze "portable" wel korrekt op indien de interne batterijpack is verwijdert ???

Peter

sorry hier de gegevens,fijutsi siemens typeM3438G de batterij heb ik reeds verwijdert,ik heb de laptop opengedaan en de ronde knoopbatterij van de bios ook al eens uigedaan en na een tijdje weer ingeplaatst,nu licht het het scherm zelf niet meer op en blijft zwart gisteren had ik nog een backligt,nu niets meer.
Hallo

Merk/typenr/ouderdom ware handig geweest en had vermoedelijk reeds meerdere nuttige oplossingen gegeven ....

Desondanks toch een poging.

Start deze "portable" wel korrekt op indien de interne batterijpack is verwijdert ???

Peter

Hallo

Veel p.c.'s weigeren op te starten indien b.i.o.s. batterijtje volledig leeg is.

De + en de - pool tegelijkertijd tussen uw vingers houden is reeds voldoende om de levensduur met 6 maanden te doen afnemen.

Controle klemspanning d.m.v. multimeter.

Tijdens het openen geen connectoren half los gemaakt ???

Draaien er nog ventilatoren ???

Geheugen nog korrekt in hun socket (mits je deze hebt geopend)

P.s.: eventueel deze p.c. eens laten controleren door een lokale kennis indien al het voorgaande voor u chinees is ??

Peter

Laatst bewerkt:
bedankt voor je hulp,ventilator draait ,op de knoopbatterij zit er nog spanning,alles zit nog op zijn plaats,zou het kunnen dat mijn videokaart stuk is en dat ik daardoor mijn bios niet meer zie en er niets op mijn scherm komt.
Hallo

Veel p.c.'s weigeren op te starten indien b.i.o.s. batterijtje volledig leeg is.

De + en de - pool tegelijkertijd tussen uw vingers houden is reeds voldoende om de levensduur met 6 maanden te doen afnemen.

Controle klemspanning d.m.v. multimeter.

Tijdens het openen geen connectoren half los gemaakt ???

Draaien er nog ventilatoren ???

Geheugen nog korrekt in hun socket (mits je deze hebt geopend)

P.s.: eventueel deze p.c. eens laten controleren door een lokale kennis indien al het voorgaande voor u chinees is ??

Peter

Hallo

In 99% v/d gevallen "p.c.'s" draait de c.p.u. koeler op volle snelheid bij het opstarten.

Indien de c.p.u. is geinitialiseerd , krijgt deze de controle , en .... indien zijn temperatuur niet te hoog is , daalt het toerental.

Indien deze "portable" vol stof zat ,zou het kunnen dat de videochipset defekt is , maar dit komt echt bitter weinig voor...

Weet echter nog steeds niet hoe oud dit systeem is ...:confused:

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan