opstarten lukt niet, komt op american megatrends scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Battlestorm

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hoi,

ik heb een probleem die bij mij vaker voor komt en heb nog steeds geen oplossing gevonden hoe ik dit kan oplossen.
Vandaag wou ik een programma verwijderen (DC universe online) en bleef mijn computer vastzitten. Daarna besloot ik op het "opnieuw starten" knop van mijn pc te drukken. Hij starte op n kwam op een groene scherm.
Hier kon ik "del" drukken als ik in de BIOS wou komen. Daarna gaat hij naar een zwart scherm van American Megatrends en blijft hier op. Hij reageert niet op F1 of F8, hij reageert nergens op. ik heb een foto van hoe het scherm er uit ziet maar ik kan em niet uploaden door een of andere vaag reden. Het is gewoon een jpg bestand.

er staat:

press del to run setup (doet niks)
press f8 for bbs popup (doet niks)
press alt + f2 to execute asus ez flash 2 (doet niks)

en daaronder staat een heleboel info met bijv. hoeveel usb apparaten zijn aangesloten enz. Ik kan echt niks op dit scherm en ik hoop zo erg dat iemand weet hoe dit is op te lossen.
Het gebeurt ook als mijn computer wordt afgesloten terwijl ie zat te updaten. Vaak liet ik mijn computer aan staan en deden ��n van mijn ouders het uit. Ik weet niet eens meer hoe ik hem werkende heb gekregen. Ik startte mijn pc toen op en toen ging hij wel windows laden en deed alles het weer normaal. Heel vaag alles.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt!

Twee vraagjes:
- Als je ouders je pc uit zetten doen ze dat dan op de gewone manier of radicaal de stroom er af? Zelf op de juiste manier uitloggen en uit zetten is altijd het beste!
- Kunnen er warmte problemen spelen? Ik bedoel, hoe lang geleden is je pc schoon gemaakt, stof uit de ventilatoren gehaald, uit de kast, alle aansluitingen van kabels en kaarten gecontroleerd en/of aangedrukt enz?
Als het ding "nooit" is ontstoft kan de koeling onvoldoende geworden zijn, waardoor de processor (meestal) te warm kan worden.

En als nabrander: als je pc goed is opgestart heb je al eens geprobeerd naar een eerdere bekend-goede situatie terug te gaan (rollback)?

Laatst bewerkt:
op de normale manier.
PC zelf is nog een maand geleden schoongemaakt. Dus afgestoft enz.
Ik heb wel eens een systeemherstel gedaan, dus naar een eerdere bekend-goede situatie. Maar dat was een tijdje geleden en dat was ivm update.
Ik kan nu niet eens op windows komen want hij blijft de hele tijd op het american megatrends scherm staan

Hoi,
je hebt blijkbaar een draadloos e/o usb toetsenbord en muis? Sluit een bedraad (PS/2) toetsenbord aan zodat je verder komt. Dus geen usb-toetsenbord.

uhm nee, mijn muis en toetsenbord zijn beiden met usb aangesloten, en hij geeft ook aan dat ze zijn aangesloten. Hij reageert gewoon niet als ik f1 ofzo druk. Heel vaag

Probeer het dus met PS/2 toetsenbord, die met dat, meestal paarse, ronde stekkertje.

ik heb net weer mn pc aangesloten, zit midden in een verhuizing. maar nu komt hij ineens op een zwarte scherm met windows normaal starten. dus ik heb enter gedrukt en nu doet ie het weer opeens. Zo raar maar het lijkt alsof het helemaal afsluiten (dus alle stekkers eruit enz.) heeft geholpen op een of andere manier :S ik blijf dit echt zo vaag vinden.

Dat kan wel eens gebeuren, er heeft wss teveel restspanning gezeten i.h. cmosgeheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan