opstarten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepveen

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Berichten
20
ik heb een klein probleempje want elke keer als ik de computer opstart krijg ik de melding die iedereen wel kent: ongeldige diskette vevang de diskette en druk op een toets nou is dit niet erg alleen heb ik helemaal geen diskette in het station zitten en daardoor start de computer ook niet op

wat kan ik hier aan doen ???
 
Je kan in je BIOS de opstart volgorde veranderen van van A,C, CDrom naar C,A, CD Rom.
Dit doe je onder Boot Sequence.....
Mocht dit geen verschil maken dan vrees ik voor je harde schijf.....:(
 
ik heb een soortgelijk probleem. bij mij leest de computer bij het opstarten juist NIET de floppy-drive waardoor ik dus niets meer kan.
Maar hoe kom ik nu in de bios?
ik heb de F2 en de del knop al geprobeerd maar daar doet hij niets op.
 
Wat voor een pc heb je? Als je een compaq hebt is het F10.

Kijk anders tijdens het opstarten goed naar je beeldscherm er komt dan te staan: press .......... to enter setup.

Wat er op de ...... staat moet je indrukken
 
het is een IBM pentium3 450 mhz
en hij komt niet eens bij dat scherm, daarvoor roept hij al ongeldige systeemdiskette.
en F10 doet het ook niet
 
nog steeds niet

de boot volgorde is goed en alles staat nog op mijn harde schijf dit weet ik want dat heb ik gisteravond nog bij een vriend gekeken

het ligt ergens anders aan want als ik mijn computer opstart dan gaat het lampje va de floppy drive aan en die gaat vervolgens dan ook niet meer uit

enig idee???
 
kan hetniet iets te make hebben met het feit dat de opstart bestanden gedelete zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan