opstarten lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter sax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sax

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
HAllo,
mijn computer start niet meer correct op. Nadat ik via Norton Ghost een restore wilde uitvoeren is hetmis gegaan. De computer startte niet goed meer op.
Nadat ik op de c schijf windows XP opnieuw had geinstalleerd en vervolgens Norton Ghost, heb ik voor de tweede keer een restore uitgevoerd; met succes. De computer startte wel maar niet helemaal zoals hij het eerder deed. Ik heb toen .....zelf ..........alles in de bios op default gezet. Dit mocht niet baten. Nu stopt hij halverwege en komt niet meer verder.
ik heb een asus moederbord P4s533. Ik weet niet of dit laatste van belang is.
Wat moet ik doen??
Sax

:confused:

Hij stopt halverwege zeg je. Wat zie je op dat moment in je scherm? Een melding?

ik zie een knipperende cursor daar boven (denk ik ) test ie IRQ's

Tik eens bij Start > Uitvoeren msconfig in.
Dan bij het tabblad algemeen diagnostisch opstarten kiezen. Kijk eens of hij bij de volgende herstart ook zo langzaam opstart.

Ik gebruik op dit moment de andere computer in het netwerk. Op de andere computer kom ik dus niet verder als twee schermen en dan zie ik die knipperende cursor. Windows enz zie ik niet.

Geplaatst door Raisa
Tik eens bij Start > Uitvoeren msconfig in.
Dan bij het tabblad algemeen diagnostisch opstarten kiezen. Kijk eens of hij bij de volgende herstart ook zo langzaam opstart.

Ik heb de indruk dat de pc helemaal niet doorstart, dus ook niet in windows kan komen.

@Sax, kun je vanuit Dos (met opstartdiskette) je Norton Ghost nog benaderen? Dan kun je weer proberen om een image terug te zetten.

Anders kijken wat er veranderd is in je Bios. Bootvolgorde bv.

Ik denk dat het laatste, de bootvolgorde van belang is. Als ik daar veranderingen in aanbreng kan ik wel vanaf een CDrom starten. Weet jij wat de goede instellingen moeten zijn en wat dit probleem heft veroorzaaKt?
Sax

Vaak is de default A: C: . Zelf heb ik C: altijd als eerste staan.

Nee ik kom niet niet verder. Heb nog een keer geprobeerd om instellingen te veranderen. Het blijft het zelfde.

Ik heb het idee dat je ghost image niet correct is, de optie is dan om XP opnieuw te installeren en de image niet meer gebruiken.
Je kan wel de opgeslagen data appart terug halen met ghost, en opnieuw op de C schijf of andere partitie zetten.

groetjes speedtouch

Je bedoelt dat ik niet via restore moet werken en dat er een andere mogelijkheid is om mijn gegevens weer boven water te krijgen. Zijn de opstart problemen dan ook weg???

Ja dat bedoel ik, het beste is om XP opnieuw te installeren, als Xp geinstalleerd is kan je nml via ghost naar je image, hier kan je alles benaderen en evt data die ook is opgeslagen in de image terug zetten naar een partitie.
( Het probleem zit in de back-up van het windows-systeem )
Dus zet niet de gehele image terug maar alleen je data.

groetjes speedtouch

Ga het morgen meteen proberen. Bedankt alvast.
SAX:thumb:

heb het geprobeerd en alles werkt weer naar behoren.
Bedankt
Sax.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan