Opstarten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Het opstarten wil niet meer lukken.
Nu ging de pc wel aan, startte de pc op maar gaf aan dat vanwege windowsprobleem "opstartherstel" moet worden uitgevoerd.
De pc is nu bezig en volgens het scherm kan dit wel enige tijd duren. Vervolgens kreeg ik de opdracht om te voltooien de pc opnieuw op te starten. Gedaan , maar de pc lijkt op te starten en vervolgens een zwart scherm met de muisaanwijzer (pijltje) in het midden. Er gebeurt nu helemaal niets meer! Hetzelfde gebeurde echter vanmiddag ook, maar toen de pc uit zichzelf weer ging opstarten (na herstel) liep de zaak weer op dezelfde manier vast.
Na uitzetten en weer aanzetten en vervolgens F8 (veilige modus) krijg ik een scherm met:
Advanced boot options
Ik kies dan voor safe modus with network ….enz
Loading windows files: bijvoorbeeld windows\system32\ enz…..
Hier loop de pc ook in vast en eindigt met de regel : windows\system32\drivers\crcdisk.sys
Please wait onderin het scherm en korte tijd later weer een zwart scherm.

Hoe kan ik nog wat fixen?

Misschien een zinvolle aanvulling:

In het scherm: advanced boot options krijg ik de volgende mogelijkheden:

Repair your pc
Safe mode
Safe mode with networking
Safe mode with command prompt
Enable boot logging
Last known good config
Directory services restore mode
Debugging mode
Disable automatic restart on system failure
Disable driver signature enforcement
Start windows normally

De eerste vier lossen dus voorlopig niets op.

Last known good config is het proberen waard.

Maar 't lijkt er op dat er iets mis is met je hardware.

Koppel zoveel mogelijk hardware los in je comp, als deze UIT staat, en probeer dan nog eens op te starten.

Ik ben inmiddels al weer iets verder door zelf te proberen.
HIER EEN KORT VERSLAG
Opgestart vanaf de dvd windows vista.
Krijg in scherm windows is loading files ….
Maar nu moet ik kiezen om te herstellen of opnieuw te installleren.
Nu eerst herstel gekozen.
Is nu bezig met uitvoeren herstel.
Niet nader bepaalde wijzigingen in de systeemconfigurastie hebben dit probleem mogelijk veroorzaakt.
Klik op voltooien als u de pc onmiddellijk opnieuw wilt opstarten
Opstarten is nu gelukt en ik kom weer in een scherm met bureaublad en alle prg!
Krijg ineens weer zo’n melding dat een of ander prg niet meer werkt.
Gisteren was dat host voor windows server werkt niet meer en
Mcafee firwall werkt niet meer
En nu
Nero home werkt niet meer ….

Nu op eerder advies maar een hijackthis uitgevoerd en op nucia gezet. Even afwachten hoe het nu verder loopt.

Lijkt er inderdaad op dat een proggie je config heeft aangetast.

Ben benieuwd wat er uit je hijack log komt.

Succes d'rmee.

Uit het hijacklog is niets gekomen. Opstarten lukt helemaal niet meer. Een andere drive eraan gezet en dit helpt ook niet. Het lijkt er op dat de harde schijf toch het probleem veroorzaakt. Vista of xp installeren gaat niet.
Ik ga nu maar met systeembeheer van het werk bekijken of we dat kunnen testen.

Veel problemen gehad met de pc installatie. De originele dvd van vista die bij mijn dell was geleverd doet het niet. Uiteindelijk is het gelukt met behulp van een upgradeversie die ik nog had van windows vista business. daarmee is uiteindelijk een schone installatie gelukt en draait tot vandaag alles goed. Ook mijn virusscanner (MCAfee 2008) geinstalleerd. Steeds geupdated. Ging ook aardig, hoewel verschillende updates zijn mislukt.

MAAR HELAAS!

Na gisteravond de pc te hebben afgesloten (gaf aan dat er eerst drie updates moesten worden geinstalleerd en dat de pc zelf zou afluiten daarna) en vandaag bij aanzetten startte de pc weer niet meer op!

Gelukkig kon ik nog wel met de upgrade versie vanaf dvd opstarten en systeemherstel laten uitvoeren. Dat is gelukt, maar ik ben nu als de dood om mijn pc uit te zetten, want dan gaat de pc natuurlijk weer updates installeren en heb ik waarschijnlijk weer hetzelfde probleem. Ik ben eigenlijk bang dat het probleem komt door mcafee, maar ja hoe kom ik daar achter. Waarschijnlijk alleen maar door te deinstalleren?

Nog een extra aanvulling via internet achter gekomen en in mijn update logboek gekeken: HET SCHIJNT DAT OP SOMMIGE PC'S DE UPDATE: KB937287 PROBLEMEN GEEFT.....NIET MEER OPSTARTEN. ALS LAATSTE GEINSTALLEERDE UPDATE WORDT INDERDAAD DAT NR GENOEMD!! Misschien zit daar de oplossing?
Nog even enkele gegevens over mijn pc: Dell inspiron 6400

Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU T5300 @ 1.73GHz 4,8 3,0

Geheugen (RAM) 1,99 GB 4,4
Grafisch Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Controller 0 (Microsoft Corporation - WDDM) 3,1
Grafische weergave voor spellen 256 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 3,0
Primaire vaste schijf 82GB beschikbaar (112GB totaal) 4,8
Windows Vista (TM) Business

Heeft iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan