Opstarten met 2 mogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimhartkamp

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
21
Heb onlangs op mijn HP Pavilion 490 Geheel opnieuw Windows XP professional geinstalleerd. Ooorspronkelijk stond Windows XP home er op. Bij het opstarten geeft hij al snel een scherm met de vraag of ik wil opstarten in Windows professsional of de home editie. Selecteer met de pijltjes toetsen op en neer en druk op enter.
Het qua kleur net zo'n scherm dat je krijgt na verkeerd afsluiten of iets dergelijks en je krijgt dat rijtje van opstarten in de veilige modus.
Kan ik dat ergens veranderen opdat hij meteen opstart in de professional modus?
Bij voorbaat Vr. Dank Jaap.
 
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in de paragraaf Opstart- en herstelinstellingen
Kies uit het keuzemenu de Windows die je standaard wil laten starten, vink uit Lijst met besturingssystemen ... seconden weergeven.
Druk hierna op Toepassen.

Eventueel kun je daarna de overbodige regel met XP Home nog weghalen via het Edit knopje op hetzelfde tabblad.

Succes,

Tijs.
 
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in de paragraaf Opstart- en herstelinstellingen
Kies uit het keuzemenu de Windows die je standaard wil laten starten, vink uit Lijst met besturingssystemen ... seconden weergeven.
Druk hierna op Toepassen.

Eventueel kun je daarna de overbodige regel met XP Home nog weghalen via het Edit knopje op hetzelfde tabblad.

Succes,

Tijs.

Klopt helemaal.

Het systeem vraagt dit omdat jij een dual boot hebt geïnstalleerd.
Waarschijnlijk heb je dat niet door. Kan verder geen kwaad.
Bovenstaande oplossing is snel en makkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan