opstarten met aanmeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiescha

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hoi, ik heb XP prof opnieuw op mijn comp geinstalleerd, nu vraagt hij steeds om een wachtwoord. ik kan door enteren maar de vraag stoort me.
Ik ben een alleen gebruiker dus geen ww nodig.

ik heb gezocht op het net en ook hier maar kan niks vinden over het verwijderen ervan.
Bij gebruikers in het configuratiescherm lukt het me ook niet om het uit te zetten.
waar wel?

Vanaf Windows XP, Bureaublad:

1. Druk gelijktijdig op de toetsencombinatie <Ctrl>+<Alt>+<Del> Er verschijnt nu het venster 'Windows Taakbeheer' en op het tabblad 'Gebruikers' zie je jouw eigen naam als gebruiker vermeld. In principe mogen hier geen andere namen staan, wanneer je de enige gebruiker bent.
  2. Klik onderaan op de knop 'Afmelden' en bevestig dat door een klik op de 'Ja'-knop.
    je wordt nu afgemeld met de mededeling dat jouw instellingen worden opgeslagen en vervolgens verschijnt er een nieuw (welkom)scherm. Links staat de tekst 'Klik op jouw gebruikersnaam om te beginnen' en rechts de knop met jouw naam. (Nogmaals er mag hier alléén de knop staan met jouw naam. Soms staat hier bv. ook een knop 'Guest' zo ja dan moet de Guest-account eerst worden uitgeschakeld via Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm.)
  3. Gebruik nu 2x achter elkaar de toetsencombinatie <Ctrl>+<Alt>+<Del>. Er verschijnt nu een venstertje : 'Aanmelden bij Windows' met jouw naam erin. Dit is een manier om alsnog in te loggen als Administrator!
    -Zet de muiscursor achter jouw naam en wis deze uit met de BackSpace-toets.
    -Type nu in plaats van jouw naam Administrator en zet de cursor in het wachtwoord-vak (laat dit verder leeg) , klik vervolgens op de OK-knop.
    je wordt nu opnieuw ingelogd, maar nu als Administrator, waardoor je alle rechten heeft om wijzigingen aan te brengen!
  4. Ga naar 'Start' -- 'Configuratiescherm' en dan naar 'Gebruikersaccounts'.
  5. Kies in het venster 'Gebruikersaccounts' de taak : 'De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen'. In het verschijnende venster staan de aanmeld-mogelijkheden. Klik ook even links onder 'Meer Informatie' op 'Aanmeldingsopties'.
    Kies je voor de klasieke aanmeldingsprompt dan dient je de computer te laten herstarten en zult je uwzelf éénmalig moeten aanmelden met jouw naam in het gebruikersvak en de cursor in het verder lege wachtwoordvak. Na de volgende herstart zal Windows automatisch moeten doorstarten tot op jouw Bureaublad.

Ik heb nu even geen XP machine bij de hand, maar zou je even kunnen kijken in het configuratiescherm bij gebruikers.

Staat daar het account "ASP.NET Machine A..." bij? Zo ja, dan kun je deze verwijderen en is het probleem opgelost.
Deze gebruiker word automatisch door Windows toegevoegd na een update. Deze kan je gerust verwijderen zonder eventuele gevolgen.

Gr. Robin

Pfff... ;)

Ik neem aan dat je een Administrator bent:

Start, Alle Programma's, Bureau-accessoires, Opdrachtprompt.
Typ: control userpasswords2 (+ Enter uiteraard!)

In het venster selecteer de Gebruiker die aangemeld moet worden.
Klik daarboven het vakje Gebruikers moeten aanmelden met naam en wachtwoord UIT.
Klik Toepassen.
Typ in het nieuwe dialoogvenster 2x je wachtwoord. (In jouw geval dus leeg laten.)
OK, OK.
Herstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan