Opstarten met bleu screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijs735

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Hallo,

Ik krijg sinds vanmorgen als ik mijn laptop opstart een blauw scherm met witte tekst (blue screen of death). Ik had dus gister gewoon symantec norton laten draaien. De volgende dag krijg ik dus als hij opstart eerst een zwart met wit scherm waar ik kan kiezen: Windows normaal starten, Windows starten in veilige modus etc. daarna krijg ik eventjes het laadscherm van Windows en dan de blue screen of death. Dan schakelt de computer uit en begint alles weer bij het begin. Kan iemand me helpen? O ja en ik heb bij het zwart scherm elke optie gekozen.

Start eens op met je install-cd (bios aanpassen) en kies voor de eerste optie, (repareren)waarbij je een console krijgt.
Meld je aan bij de juiste windowsinstallatie (vermoedelijk "1").
Daar type je "fixmbr" (zonder aanhalingstekens).
Indien niet geholpen, ga je op dezelfde manier tewerk en type je "CHKDSK /F"
Dan wordt je HDD gecontroleerd op fouten o.a. clusters die niet in orde. Met genoemd commando worden ze (hopelijk) gerepareerd.
Succes:D

Laatst bewerkt:
Kijk in de bios eens over een aanstaat, "computer opnieuw opstarten bij vinden van (boot) virus. Of iets dergelijks.

Veel computers starten opnieuw op zodra er een virus wordt gevonden.

Ook kun je de installatie cd van Symantec erin leggen, die kan ook nog helpen met opstarten.

Re

Ok ik heb de eerste stap helemaal gevolgt en ik denk dat het goed was nu zou ik graag het tweede antwoordt wqillen doen. Maar als ik de windows cd in de computer leg start hij de cd op en moet ik op R drukken om te repareren dan gaat hij iets doen met de schijven dan duw ik dus op 1 en dan moet ik het administrator wachtwoord ingeven (dat is dus niks blijkbaar) ik heb dus de commando's opgegeven maar hij doet nog steeds hetzelfde en is dat dan de bios of niet? want ik zag niets staan van opnieuw opstarten?

Als er geen wachtwoord is opgegeven, hoef je daar ook niets in te vullen, en eenvoudig op enter te drukken.

Kijk in de bios eens over een aanstaat, "computer opnieuw opstarten bij vinden van (boot) virus. Of iets dergelijks.

Veel computers starten opnieuw op zodra er een virus wordt gevonden.

Ook kun je de installatie cd van Symantec erin leggen, die kan ook nog helpen met opstarten.

Een bsod heeft niets te maken met de bios.

en is dat dan de bios of niet? want ik zag niets staan van opnieuw opstarten?
Nee,dat is niet het bios,maar de herstelconsole en daar ga je weer uit door "exit" te typen en enteren.

Omdat het mogelijk is,dat driveletters verschuiven i.v.m. een mogelijke verborgen partitie,type je eens het commando "map" zonder de " tekens,dan weet je zeker welke letter bij de partitie hoort waar Windows op staat.

Bij "fixmbr" moet je dan wellicht een driveletter meegeven.

De schakeloptie chkdsk /f moet voor een foutmelding gezorgd hebben,want die werkt niet in de herstelconsole,dus graag een reactie.

De optie /f werkt wel als je in Windows de opdracht geeft,gebruik in de console chkdsk /r ,met mogelijk ook de driveletter.

Uitleg herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Uitleg CHKDSK:
http://support.microsoft.com/kb/315265/nl

Uitgebreider:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true

De opm. van rickrottweiler,slaat waarschijnlijk op de mogelijkheid van een bootsector virus.De beveiliging in het bios moet worden uitgezet bij een herinstallatie,omdat er dan naar de bootsector geschreven wordt.

Greetz

mischien is het makkelijker om eerst te achterhalen welke foutmelding op het BSOD staat?

Druk bij opstarten op F8, dan krijg zoiets ( dit is dan voor windows 7 maar voor XP is het bijna gelijk )

windows-7-f8.jpg

en kies dan voor Disable autmatic restart on system failure.

Nu blijft het BSOD staan, en kan je dan even vertellen wat er voor foutmelding staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan