opstarten met gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Berichten
426
Hallo,

Ik heb in windows 8 drie gebruikersaccounts aangemaakt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de computer me bij het opstarten laat kiezen uit 1 van de 3?
 
Het probleem is dat de pc al opstart met een account. Ik weet niet waar ik dit heb ingesteld. Iedere keer krijg ik de melding dat het wachtwoord verkeerd is. Ik moet dan opnieuw mijn wachtwoord ingeven om verder op te starten. Ik kan niet teruggaan om een ander account te selecteren.
 
Waarom heb je dat niet in je startposting gezet? Enigszins ergerlijk, gegeven dat mijn vorige posting precies de vraag uit je startposting beantwoordt...

Ok, dan het volgende:
Maak een snelkoppeling op het Bureaublad met de volgende opdrachtregel: cmd /c control userpasswords2
Geef de snelkoppeling een naam, bijv. AutoLogin
Rechtsklik op de snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Vink aan: "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven om deze computer te kunnen gebruiken"
Klik op OK.

Dat zou al genoeg moeten zijn. En als je de gebruikersaccounts in beeld wilt krijgen bij opstarten (zoals in je originele vraag), kijk dan weer naar mijn vorige posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
:eek: Sorry. Ik dacht eigenlijk dat dat automatisch zou verdwijnen met het antwoord dat ik hier zou krijgen. Nu heb ik alleen een ander probleem. Ik heb een kinderaccount aangemaakt. Als ik overschakel naar dit account krijg ik een tijdelijk profiel. Kan ik daar ook een definitief profiel krijgen?
 
Lijkt erop dat voor een kinderaccount (dus eentje die m.b.v. Family Safety wordt 'bewaakt') alleen wat opgeslagen wordt als je er een Microsoft (e-)mail account aan koppelt, dus niet voor een lokaal gebruikersaccount. En dan wordt het alleen opgeslagen in de cloud, niet op de lokale computer, zodat overal ter wereld dezelfde Windows gebruiksmogelijkheden er zijn voor het kind.
Deze informatie heb ik niet uit eigen hand; ik heb hier gekekeken, vooral Step 6.

Tijs.
 
Bij de door jou gegeven link gaat het alleen om gewone accounts en niet over een kind-account. Heeft iemand anders misschien een ander idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan