Opstarten met horten en stoten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
U kent het wel na een tijd wordt je pc slomer. Mede ook misschien door een paar x je systeemherstel te hebben gebruikt.

Afijn bij mij start ie nogal sloom op een paar keer knipperen, wachten zandloper , nog een x zandloper, afijn krijg het idee dat ie niet meer zo lekker opstart. Ik heb XP en heb eerlijk gezegd geen zin om de C schijf te gaan formatteren.

Zit nog steeds met dit probleem. Ik vermoed dat ik misschien bepaalde opstart sleutels?? of zo mis. Het opstarten gaat met knipper knipper en de zandloper. Dit wordt NIET veroorzaakt door spyware of andere troep! Heb meer het idee dat bepaalde volgorde misschien niet meer goed lopen.

Is het mogelijk dit te herstellen. Dat sleutels etc. weer allemaal op zijn plaats staan. Ik spreek over sleutels maar wellicht is het iets anders.......register ??
 
Laatst bewerkt:
PJnijm zei:
U kent het wel na een tijd wordt je pc slomer. Mede ook misschien door een paar x je systeemherstel te hebben gebruikt.

Afijn bij mij start ie nogal sloom op een paar keer knipperen, wachten zandloper , nog een x zandloper, afijn krijg het idee dat ie niet meer zo lekker opstart. Ik heb XP en heb eerlijk gezegd geen zin om de C schijf te gaan formatteren.

Wat zou ik nog kunnen doen en mis ik misschien bepaalde onderdelen? Is dit te checken? Afijn een hoop vragen..........:confused:

Ik heb het volgende erop staan: McAfee, Ad-aware SE personal, Spyware blaster, en CC cleaner. Lijkt mij afdoende voor spyware. Ik heb alleen wat twijfels of alles er nog netjes op staan qua instellingen.........
 
Er zijn vele programma's op de markt die claimen jou pc sneller te doen draaien. Het enige wat echt helpt is je register schoon te houden en na elke installatie/deinstallatie te defragmenteren. Ik gebruik op dit moment Tune-up Utilities 2006 en die doet veel met een simpele klik op een knop. Misschien iets voor jou..

Daarbij kun je eens kijken wat er allemaal opgestart wordt met xp. Start->uitvoeren->msconfig en dan geloof ik laatste tabblad. Vaak kun je hier wel het 1 en ander uitschakelen, maar wel goed googlen wat wat is zodat je niets verkeerd doet. Ook kun je eens je processen nalopen (ctrl-alt-delete) om te kijken wat daar allemaal draait, ook weer met behulp van google..

Afijn :p, er is een hoop aan te doen ;)
 
Utilities is geloof ik niet gratis jammer...........:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan