opstarten met usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Ik wil graag een harde schijf wissen met killdisk. Heb het progje op een usb stick gezet en wil nu in het bios de usb stick vooraan zetten bij het booten.

Dat is nu het probleem, het boot menu kent geen usb stick maar ziet deze als een HD. Dan maar de usb stick de hoogste prioriteit geven van alle HD's. Ondanks dat in het BIOS wordt aangegeven dat ik met de + en - toets de plek kan wijzigen blijven ze allemaal stijf op hun plaats staan.

Iemand een idee hoe ik de usb stick tijdens het booten kan laten aanspreken.

Asus MB

Ik zou eerst eens even een paar andere toetsen uitproberen en als dat niet werkt zou ik een bios update uitvoeren.

mvg
Corstian

Als je bios geen USB boot ondersteund kun je dit bij sommige versies verhelpen met een bios update.

Corstian

TS zegt dit:

Ondanks dat in het BIOS wordt aangegeven dat ik met de + en - toets de plek kan wijzigen blijven ze allemaal stijf op hun plaats staan.
Dat is heel iets anders....

Weet ik ook. ik wil niet eigenwijs zijn maar als ik dit probleem had gehad was het eerste dat ik probeerde een bios update. Waarschijnlijk dat het een foutje in je bios is dat dat niet lukt. Of check even of je toetsenbord het doet ;).

Corstian

Het is mij nog steeds niet gelukt, heb inderdaad enkele andere toetsen gebruikt zonder resultaat. Het BIOS is niet het nieuwste maar ik heb bij de updates geen issues gezien die mijn probleem mogelijk oplossen.

Oh ja, het is een Phoenix BIOS versie 1103 voor een ASUS P5N32-E moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan