opstarten met vraag naar windows vista / windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
tijdens het opstarten krijg ik steeds eerst de vraag of ik wil werken met vista of w7. ik heb een upgrade gedaan van vista naar w7. deze vraag heeft echter geen enkele functie, ik werk altijd met w7 en het blijkt zelf zo te zijn dat als ik kies voor vista de laptop tòch opstart naar w7.
hoe kan ik deze vraag verbergen?
 
In MSConfig kan je de bootorder en bootitems aanpassen en/of verwijderen.

Start -> tik in het zoekveld "msconfig.exe" en druk op enter. Klik op tabblad Computer opstarten, en kijk welke items er staan. Post hier op het forum wat er staat..

(PS: verwijder de verkeerde en je PC start niet op)
 
Wat ook kan
Wintoets + Break>geavanc. systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>instellingen> (vink uit) lijst met besturingssystemen xxxxx aantal sec. weergeven. Als je het niet vertrouwt download EasyBCD (met plaatjes) en los het daarmee op.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
computer opstarten.JPG

t is deze geworden.. zie printscreen.

maakt het daarbij iets uit dat ik W7 over Vista heen heb geinstalleerd?
 
In het scherm van je vorige bijlage kun je Windows Vista verwijderen....

maakt het daarbij iets uit dat ik W7 over Vista heen heb geinstalleerd?
Dit scherm kan m.i. alleen verschijnen als je W7 over Vista heen installeert.

Veel succes:thumb:
 
ja dat laatste snap ik. maar ik bedoel te vragen of ik die "basis" van mijn installatie zomaar kan verwijderen... of verwijder ik daarmee slechts de keuze-optie??
 
ik bedoel te vragen of ik die "basis" van mijn installatie zomaar kan verwijderen... of verwijder ik daarmee slechts de keuze-optie??
Ja, je verwijdert alleen de keuze-optie...:thumb:

Mocht je het toch niet vertrouwen, volg dan het advies gegeven in posting #3 op. Ik bedoel EasyBCD Bovendien kan het leerzaam zijn, als je hier nog nooit mee gewerkt hebt...
Succes.;)
 
haha nee hoor, als dat slechts de keuze-optie verwijderd is dat exact wat ik bedoelde!
bedankt weer!
 
Graag gedaan & succes verders.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan