opstarten met welkomsvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

folkerth

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
Vorige week kwam ik er achter dat mijn hardeschijf kapot was... mn hele computer is leeg gehaald en er is een nieuwe hardeschijf in gekomen. Het bestuuringssysteem is ook veranderd van xp home edition naar xp profesional.

Toen mijn computer terug kwam heb ik 2 acounts gemaakt. ik had gelezen dat als je geen acounts had dat het acount dan automatisch administrator is, en zodra je nieuwe accounts gaat aanmaken die verdwijnd. bij mij is dat niet zo. Als ik de com. opstart komt hij eerst in administrator, dan kan ik die afmelden, kom ik in het welkomsscherm en kan ik kiezen tussen mijn 2 accounts.

ik heb geprobeerd om bij configuratie scherm > gebruikersaccounts>manieren waarop gebruikers zich aan- en af melden de vinkjes te veranderen, maar nog niet komt het welkomsscherm bij het opstarten er voor...

wie weet hoe ik het gebruikersscherm verschijnt bij het opstarten??

fh

Ga naar Configuratiescherm, Gebruikersaccounts.

Als één van de twee accounts diie je hebt aangemaakt, nog niet veel gebruikt is, verwijder hem dan.

Is het wel veel gebruikt probeer dan eerst gegevens te verplaatsen uit:

C:\Documents and Settigs\doorjouverzonnennaam\

Ga dan naar "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen".

Zet een vinkje voor: "Het welkomsvenster gebruiken"

NB: het Administrator-account is altijd aanwezig, bij alle Windows XP'en.

Sluit alles af en herstart de PC.

Laatst bewerkt:
NB: het Administrator-account is altijd aanwezig, bij alle Windows XP'en.

Maar zeker niet als weergegeven account!

Doe dit om het probleem op te lossen:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=13793

Afhankelijk van hoe je nu eea instelt kun je ervoor kiezen om het andere account automatisch aan te laten melden, of om het welkomstscherm gewoon beiden accounts weer te laten geven.

Maar zeker niet als weergegeven account!
Je hebt gelijk. Ik had er bij moeten zetten: min of meer verborgen.

Voor het overige sta ik achter mijn methode. Bij mij werkt het zo.

NB: ik heb Microsoft.Net Framework versies 1.1 en 2.0 geinstalleerd.

opgelost

Bedankt!!
ik heb het opgelost..., zoals in de link van xp_pc stond

start > uitvoeren > control userpasswords2 > uitvoeren > vinkje neerzetten > ok > com. opnieuw opstarten.

ik kon het ook doen via de link van boeing_737 maar ik wist niet zeker of je daarna wel weer acounts kon aanmaken...

maar toch bedankt:D
folkert

p.s

Ik wist trouwens wel dat het administrator acount altijd aanwezig is maar dat he hem alleen kunt zien als je geen andere acounts hebt of als de com. in de veilige modus staat...:eek:

Okay, door je eerste vraag was ik op het verkeerde been gezet. Maar eind goed, al goed. ;)

Ik wist trouwens wel dat het administrator acount altijd aanwezig is maar dat he hem alleen kunt zien als je geen andere acounts hebt of als de com. in de veilige modus staat...:eek:

Correct.

Bij Windows XP Home Edition zit zelfs een accountbeperking bij de Administrator, waardoor je hem écht alleen in de veilige modus kan gebruiken.

beperkingsmogelijkheid?

wat heeft dat voor zin, als je acounts hebt, kun je er gewoon al niet meer op, als je geen acounts hebt, kun je hem niet weglaten want dan kun je niets meer... eeh... beetje moeilijk gezecht maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel:confused:

Laatst bewerkt:
laat maar...

laat maar!! ik dacht dat je bedoelde dat je die beperking kon instellen, maar toen ik even op de andere com keek (ik heb hier 2 coms staan een xp prof en een home edition) zag ik dat hij er gewoon is punt... je moet acounts hebben... kwas alleen ff in de war om dat ik op de prof zat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan