Opstarten MSN Live ---> PC crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meeuwes

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
Zoals de titel al wel zegt...

Ik ben een weekendje weg... Maandag kom ik weer thuis en start msn op, meestal één van de eerste handelingen die ik verricht op mijn pc. Plotseling een blauw scherm, pc gecrashed!
Ik probeer het nog een paar keer en steeds met hetzelfde resultaat.
Pc even opengeschroefd en alle stof uit de kast en ventilatoren verwijderd. Maar uiteindelijk bleek het probleem dus bij windowsmessenger live te liggen. Elke keer als ik het opstart crasht mijn pc.
Een online messenge werkt wel. Verder lijkt er niets aan de hand met mijn pc.
Zeer eigenaardig.

Ik heb eerdere threads over msn al doorgelezen, ook msn opnieuw geinstaleert. Dit was zonder gehoopt resultaat.

Suggestions??

Veel dank bij voorbaat

Groeten Meeuwes

We kunnen er meer mee als je de teksten op de blauwe schermen hier doorgeeft.

ik zie dat scherm maar een fractie van een seconde..

dan start ie alweer opnieuw op.

Ga naar Systeem, Geavanceerd, de onderste van de drie knoppen "Instellingen" en haal in het volgende scherm het vinkje weg voor de regel: "De computer automatisch opnieuw opstarten". De volgende crash zal eindigen in een stilstaand blauw scherm (Blue Screen Of Death, BSOD). Noteer zoveel mogelijk gegevens over de fout. Als voorbeeld:

XXYYY_IRQ___NOT_EQUAL_OR

Windows\system32\xxxyyy.sys 0x0000008a (...) (..) enz.

Zet die gegevens in je antwoord.

er komt niet een speciale code ofzo.. wel iets maar kan me niet voorstellen dat je daar wat mee kunt??

*** stop: oxoooooo7f ( oxooooo;ox8oo42ooo,0x etc....

De foutcode 0x0000007F hoort bij een Windows 2000 systeem. Welke versie van Windows heb jij?

En nog iets: vroeger hadden we MSN Messenger, dat is bij de laatste updates geworden Windows Live Messenger.
Maar bovendien wordt standaard bij Windows XP Professional (SP2) geinstalleerd Windows Messenger. Ik kan er ook niets aan doen, zo is het.

Gelet op wat je in je vraag noteerde: gaat het om Windows Live Messenger (vroeger MSN Messenger) of heb je het (ook) over Windows Messenger?

Laatst bewerkt:
Mmm..je schreef: een online messenger werkt wel. Wat is dat?
Op deze site van Microsoft worden mogelijke oorzaken van de foutmelding gegeven. Het zou (ook) om een geheugenbeschadiging kunnen gaan. Download MemTest86 en lees de beschrijving.

Een late reactie ivm Pasen.

Ik gebruik ''msn op school'' versie van messenger...

Ik heb Memtest uitgevoerd voor een erg groot deel.
De bootfloppy heeft 2 h 20m lang testen uitgevoerd op mijn geheugen. Ik weet niet op hoeveel procent van de testfase hij was, maar toen ben ik verder gegaan met noodzakelijke dingen op de pc.

In deze tijd vond de memtest maar liefst 52 errors... Ik neem aan dat dit weinig goeds betekent. Alle fouten werden gevonden in test 5.

Zou een nieuwe Ram lat uitkomst bieden.

Wat ik niet heb vermeld is dat bij het spelen van een grafische game de pc vaak ook om de haverklap een luide tik te horen geeft, waarna het beeld 3 seconden stil staat en dan weer verder gaat. Dit gebeurde de laatste tijd ook steeds vaker.

Zou dit ook een hardware probleem zijn en misschien wel een probleem met het geheugen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan