Opstarten na verwijderen HD met Linux op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier in mijn PC een derde harde schijf met SUSE 10.3 op. Als ik nu mijn PC opstart kan ik kiezen tussen de verschillende systemen die op mijn PC staan WXP en Linux.
Nu wil ik die Suse eraf en de derde HD uit mijn PC maar dan krijg ik dat groene venster van Suse niet meer waar ik het systeem kan kiezen en start de PC ook niet meer op onder windows.
Hoe krijg ik dat terug voor elkaar zodanig dat windows gewoon start?

Ik heb hier in mijn PC een derde harde schijf met SUSE 10.3 op. Als ik nu mijn PC opstart kan ik kiezen tussen de verschillende systemen die op mijn PC staan WXP en Linux.
Nu wil ik die Suse eraf en de derde HD uit mijn PC maar dan krijg ik dat groene venster van Suse niet meer waar ik het systeem kan kiezen en start de PC ook niet meer op onder windows.
Hoe krijg ik dat terug voor elkaar zodanig dat windows gewoon start?

U start op vanaf de windows XP cd. Wanneer er het scherm: druk enter voor installeren ...

Daar drukt u R (dan gaat u naar de herstel console) u duid u windows installatie aan. Daar staat dus 1: C:WINDOWS (bv) u drukt 1 en toetst dan het administrator wachtwoord in. Enter drukken en dan typt u fixmbr let op. Uw toetsenbordindeling is qwerty dus bij het administrator wachtwoord ook in qwerty te typen.
Als u fixmbr hebt ingetypt bevestigt u dat met j in te toetsen en dan mag u u pc herstarten en zal Xp automatisch opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan