Opstarten naar x aantal minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikvvl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
beste mensen,

Ik heb een probleem. Het begon eigenlijk al een paar maanden geleden. Na het indrukken van de knop duurde het 10 sec voordat er iets gebeurde in de computer (lampjes gingen aan, fan ging draaien en de comp ging aan). Afein, ik vond het al raar, maar 10 sec is nog te overzien. Echter werd het na een paar dagen 20 sec, 1 minuut, 5 minuten, 10 minuten, 30 minuten en toen werd het een uur! Een paar dagen geleden duurde het zelf anders-half uur en vandaag staat hij al 2 uur niks te doen, ik vrees dat hij helemaal niet meer opstart.

De computer zit goed onder de stof, maar voor de rest is er niet veel mee aan de hand aan de buitenkant te zien. Wel is het zo dat op het moederbord 2 van die torentjes (condenstators?) bol staan.

We hebben al verschillende theorieën, maar niemand heeft er zoveel verstand van om het echt te kunnen bevestigen. Als bijv. een condensator rot is en maar heel langzaam vol loopt, dan zou je denken dat de hele computer slecht loop, want die condenstator zal wel de heletijd gebruikt worden, echter doet de computer het gewoon goed als hij aanstaat.

Misschien is het de voeding? maar dat kan ik me ook niet voorstellen. Ik wil zo een nieuwe gaan halen, maar miss weet hier iemand wat het kan zijn?

Erik

Je moederbord is aan het overlijden.
Daar kan je beter effe naar laten kijken!
Voordat je voor niets nieuwe voeding aanschaft.

Heb je ook meer info? zoals merk moederbord, type.

Een bol staande elco hoeft niet te betekenen dat deze "lek" is, er zal dan ook meestal wat isolatievloeistof naar buiten komen, dubbel lek:) , een "lekke" condensator laat gelijkstroom/spanning door, dat is niet de bedoeling.

Zou hem ook maar eens lekker uitstoffen, stof kan ook lekstromen doorgeven, dat heb men niet graag.

Mochten ze echt lek zij kun je ze meestal gratis laten toemomen door de mobobakker, en deze vevangen.

mm heb geen vloeistof gezien *-), ik zal hem zo eens grondig schoonmaken.

hier wat specs:

Moederbord: MB ECS k7s5A Socket A
Processor: AMD Duron 1200 MHz (lach niet ;))
Voeding: GEZ 300W ATX

We hebben al een keer problemen gehad met eerst het moederbord, daarna de voeding, deze zijn toen allebei vervangen.

Erik

Ze kunnen, ondanks dat er geen vloeistof uitkomt, natuurlijk altijd lek zijn.

http://tweakers.net/nieuws/39800

Je kunt ze dan bestellen bij de mobobakker en ze vevangen, maar ja, niet iedereen is goed met een soldeerboutje.

Ik hoop voor je dat de grote schoonmaak meer duidelijkheid geeft.

helaas heeft de grote schoonmaak ook niks opgeleverd, ik zal te denken, zou het ook de batterij kunnen zijn? Want ik vind het vreemd dat het opstarten steeds langer duurt

erikvvl zei:
helaas heeft de grote schoonmaak ook niks opgeleverd, ik zal te denken, zou het ook de batterij kunnen zijn? Want ik vind het vreemd dat het opstarten steeds langer duurt

Als het de condensatoren niet zijn, wordt het een kwestie van deduceren, je kunt, indien ergens te leen, een andere voeding proberen, andere batterij ( heb er geen geloof in, maarja, zelf nooit meegemaakt ) alles uit de kast halen en zo kaal mogelijk ermee opstarten.

Dit heeft als grote voordeel dat alles eruit is en je een mooie upgrade van je systeem er gelijk in kan zetten.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan