Opstarten nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sporto

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Ik heb een nieuwe laptop 512 mb en gewoon goede prestaties, alleen het opstarten gaat heel erg langzaam. De laptop is nieuw! Wat kan het probleem zijn?
:confused:

en wat is langzaam.....1 minuut of 3 minuten.....

Sporto zei:
Ik heb een nieuwe laptop 512 mb en gewoon goede prestaties, alleen het opstarten gaat heel erg langzaam. De laptop is nieuw! Wat kan het probleem zijn?

Hoi,

Hoe langzaam is dat dan ? Ik denk dat het vrij normaal is bij een notebook bij mij duurt het ook vrij lang en ik draai met ddr 2 1024 Mb geheugen.
Een notebook moet relatief ook veel programmma's opstarten t.o.v. een gewonwe pc

Modag.

@Modag, Waarom zou een notebook veel progs moeten opstarten? batterij niveau, en cpu snelheid zijn de enige extra's die ik kan bedenken en die vragen echt niet veel hoor. Meestal merk ik zelfs geen verschil tussen desktop en laptop.
Welke processor steekt in de laptop in want met 512 mb ram weten we eigenlijk niets.

lamp zei:
@Modag, Waarom zou een notebook veel progs moeten opstarten? batterij niveau, en cpu snelheid zijn de enige extra's die ik kan bedenken en die vragen echt niet veel hoor. Meestal merk ik zelfs geen verschil tussen desktop en laptop.
Welke processor steekt in de laptop in want met 512 mb ram weten we eigenlijk niets.

Hoi,

Als ik even kijk naar mijn opstart van mijn Thoshiba dan heeft hij toch heel wat meer op te starten als mijn gewone pc en dan gaat het vooral om programma's van toshiba zelf dan is de stand 18 om 5 dus zeg het maar, en inderdaad het scheelt ook welke procesor erin zit

Gr, Modag

De aanbeveling wat ik vaak aan mensen geef die een nieuwe laptop willen aanschaffen is dat ze hierna de laptop meteen zouden moet (laten) formateren en WinXP schoon te installeren met alle nieuwste updates e.d.

Af-fabriek zit er wel zoveel onnodige rommel op die de laptop traag maken. Dit kan allemaal veel sneller.

ik heb ook een nieuwe laptop Acer maar die start snel op...ik gebruik jouw vraag omdat ik niet weet hoe ik mijn vraag over laptop moet plaatsen? Als ik vraag schrijf waar klik ik dan op om hem hier te krijgen ? heb het al 3x geprobeerd, zie alleen voorbeeld ?
Sorry als ik die van jou heb gebruikt.

groetjes :thumb:

Bedankt mario, maar ik kan mijn vraag niet versturen ???

Dus als ik een nieuw bericht heb geschreven , zie ik nergens waar ik hem kan versturen, wel bekijken, of nieuwe vraag,maar nergens zoiets als verzenden.....dus kan ik mijn inmiddels 2 vragen nog steeds niet stellen....graag hulp..

Bedankt.fb 1

Onder het grote witte venster waar jij je vraag neerschrijft staat een linkje "nieuwe vraag plaatsen" daar kun je op drukken en je vraag staat op het forum

Het is een packerd bell easy note. Het systeem is windows xp home edition. Er staan wat programmas van packerd bell op de notebook.
Intel celeron m processor
512 ddr memory
50 gb harddisk

Heeft iemand een tip om hem sneller te krijgen die ik zelf makkelijk kan uitvoeren?

:thumb:

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar de opstarttijd blijft ongeveer 3 minuut 30. Dat is toch best lang niet?

Het zal wel aan de processor liggen. Vooral het moment dat "welkom" in beeld komt duurt heel erg lang!

:(

even een opmerking van mijn kant
het is inderdaad waar dat de laptops van PACKARD BELL erg traag zijn met opstarten
en voorals met XP ik weet niet wat jij draaid maar als je geen XP pese nodig bent voor een applicatie probeer win 2000 pro de ervaring van mij blijkt dat ze dan vele malen sneller worden

voor de rest heb ik het niet zo op pacard bell

Mijn Asus was ook érg sloom na de fabrieksinstallatie.

Net zoals Muurhond heb ik hem meteen leegegooid en mijn eigen spullen erop gezet. Het enige wat eigenlijk extra draait zijn de drivers voor mijn syntapics (:p) touchpad. Energiebeheer regelt Windows Prima, en al die andere gare technologieën en tools hoef ik niet.

Vooral de echte merken (HP, PB, Asus, Acer, etc..) hebben er een handje van om de boel helemaal vol te stoppen met spul.

Wat ik wel eens heb gemerkt (weet niet of dat normaal is) is dat de laptop bij het opstarten nog op minder processorkracht draait (of het leek zo..).

wat en hoe moet ik het eraf gooien?

Als je over de middelen en de zelfkennis beschikt: Alles (Windows) eraf gooien, en zelf een verse installatie doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan