Opstarten PC duurt 15 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

77Harry77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Als ik de PC 8 uur niet op de netspanning is aangesloten, dan duurt het opstarten en laden van Windows XP minimaal 15 minuten. Daarna uitzetten en weer opstarten duurt 8 minuten. Daarna uitzetten en weer opstarten duurt 1,5 minuut (is normaal).

Als Windows XP is geladen, dan lopen alle programma’s normaal. Het systeem heeft minstens 1 jaar probleemloos gelopen. Het euvel is plotseling ontstaan. Ik heb in die tijd geen nieuwe hardware geïnstalleerd en geen wijzigingen in het BIOS aangebracht.

Nadat het euvel optrad, heb ik de batterij van het moederbord laten vernieuwen, de harde schijf vervangen door een die het elders goed doet, het SDRAM geheugen in Windows XP getest, de harde schijf meermaals helemaal leeggemaakt, meermaals geformatteerd en met Partition Magic opnieuw ingedeeld. SiSoft Sandra 2004 toont geen enkele storing. Naast XP zijn alleen Partition Magic en Sisoft Sandra geïnstalleerd. Een virus sluit ik daarom uit.

Ik heb een Asus A7V moederbord met een Athlon Thunderbird processor van 900 MHz, 768MB SDRAM geheugen, een Maxtor Diamond Max 9 harde schijf met 120GB opslagcapaciteit. Een Asus V 9520 videokaart. De BIOSSen zijn van de een na laatste versies en hebben altijd stabiel gewerkt. De PC is aangesloten op een geaard stopcontact.

Ik zou kunnen overwegen de PC niet meer uit te zetten, maar ik zoek liever eerst naar de storing.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
:evil:

Lijkt toch op een breuk ergens. Als de pc wat warmer wordt zet het uit en begint het beter contact te maken.
Je zou kunnen beginnen met de pc zo kaal mogelijk te maken en te kijken hoe de koude start dan gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan