opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Goedemorgen.Even een vraagje,. Ik heb een refurbished pc gekocht voor mijn zoon HP Compaq 8200. Maar als ik hem opstart krijg ik altijd dat Bootprogramma waar ik steeds de F1 Boot moet indrukken om hem op te starten. Maar ik wil dit weg hebben.Ik heb hier geen enkel verstand van en wil graag dat hij gewoon opstart..

Vaak betekent dit dat je de knoopcel batterij op het moederbord moet vervangen, die is leeg en dus worden de ooit instelde gegevens van het bios (chip op het moederbord) niet meer onthouden.
Meestal is het een CR2032 platte batterij.
Een algemene handleiding om deze te vervangen is deze: https://support.hp.com/us-en/document/bph04375

Laatst bewerkt:
Dus ik denk dat ik dit beter door iemand kan laten doen die er verstand van heeft. Dank je wel

Als je het niet aandurft om de computer open te maken, dan is dat inderdaad een goed advies. Veel succes!

dank je .De afspraak is al gemaakt. Duurt alleen een week om ff een batterijtje te vervangen. Bedankt voor je hulp

Een week voor een klusje van nog geen 2 minuten?
Je zal dan wel engelengeduld moeten hebben.
Geen nerd of iemand met pc kennis in de buurt die het voor je zou kunnen doen?

Dat is bedenktijd. De rekening zal er eentje wezen.

Bij de kassa van Action, 8 voor iets meer dan een Euro.
Doe de stekker er uit en schroeftrek de kast open.
De knoopcel zit meestal in een plat wit houdertje waarvan je een grendeltje boven de batterij ietsje terug trekt met een kleine schroevendraaier. De batterij wipt dan omhoog. Soms springen ze. Het plaatsen gebeurt in omgekeerde volgorde en natuurlijk met de + boven, dus even goed kijken en je drukt het dan makkelijk onder het grendeltje vast. Batterijtjes zitten ook wel eens in een verticale houder geschoven en dan is het nog makkelijker.
Je kan meteen de computer van binnen van stof ontdoen. Denk aan het koelelement, onder de ventilator. Daar zitten vaak dikke plukken. Laat fans niet hard ronddraaien met een stofzuiger, dan even tegenhouden en je moet ook geen jumpers er mee opzuigen. Klussen zijn geklaard.

ik heb al contact gehad met een ander erkend computerbedrijfje en ik kan vandaag al even langs komen.Dus ik denk dat het vandaag wel opgelost wordt .

Here's the HP Compaq 8200 motherboard marked with the CMOS cell location. Open the CPU cabinate, replace the cell. The guide shared in previous post is helpful, but the location of CMOS cell wasn't shown. So, i shared this one. Hope it helps.

wsAhG71.jpg

moederbord

ja, ok dank je wel, maar ik laat het nu door een erkend bedrijf doen, dan weet ik zeker dat het goed gebeurt. Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, dus ik blijf er gewoon af. Maar dank je wel voor je moeite ,ik vind het wel interressant

Zo, het probleem is al opgelost. Het was niet het batterijtje ,maar de harde schijf moest erg dringend vervangen worden. Die was bijna overleden.ER komt nu een nieuwe in,kost een paar centen ,maar dan heb je ook wat. Deze pc is gerefurbished en komt net uit de doos. Dat mag toch helemaal niet kunnen??? Het batterijtje kon ook niet vervangen worden, want er zat een reset knopje in. Dank je wel voor jullie advies

Fijn dat er een oplossing in zicht is.
PS: Helaas worden er ook minder producten in een doos gestopt, war baseer je het op dat die doos een garantie voor OK is?

Bij mij betekent gerefurbished dat de apparatuur grondig wordt nagekeken en grondig wordt gereinigd en uitgebreid getest.Moet er wat vervangen worden, maak dan de pc iets duurder.

Die winkel heeft mij zojuist terug gebeld hoe dit mogelijk was,ik had er tenslotte nog 2 jaar garantie op.Ze gaan mij een retourticket toesturen zodat ik deze pc op kan sturen en gratis wordt hersteld .Ik had nl 2 computers gekocht

Mooi zo. Dat heb je goed gedaan.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan