renkumertjesimo
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jun 2004
Hallo mensen, neem wel even de tijd om dit te lezen hoor
Ik zit ook met een probleem. Ik weet niet hoe ik eruit moet komen. Als ik mijn pc aandoe, (windows 98SE, pentium 3, 700 Mhz) dan loopt hij bij het opstarten vast na een tijdje. Dat doet hij niks meer. Ik kan dan Ctrl Alt Del gebruiken om hem opnieuw op te laten starten, of anders moet ik de pc resetten. Dan als hij weer opnieuw opstart, kan hij weer vastlopen. Soms start hij in 1x op, soms moet ik hem 2x opnieuw starten. Als hij vastloopt komt er een streep door het scherm, op de achtergrond. Ik was aan het uitzoeken wat het probleem eigenlijk kon zijn, dus heb ik op de pc het volgende gedaan: start->programma's->bureauaccessioris->systeemwerkset->systeeminfo. Ik heb toen gekeken bij opstartprogramma's van mijn pc. Ik kreeg een tamelijk grote lijst te zien. We hebben vroeger nooit een anti-virus programma gehad, dus we hebben (al 2 jaar) wel iets van 3 virussen gehad die het onze pc erg moeilijk maakten. Nu hebben we Norton internet security 2003 erop zitten met Norton anti-virussoftware en Ad-aware 6.0. Alles wordt geupdated. Alle virussen zijn verwijdert, en nu krijgen we er geen meer binnen. Maar toen ik bij de opstartprogramma's keek zag ik dat er toch nog delen van de virussen bij het opstarten geladen worden, terwijl ze niet eens meer op de pc staan... Kan dat kwaad? Het gaat om de volgende programma's:
-WhenUsearch
-MosBouncer
-Stillmagemonitor?
-rundll?
-load power profile (2x)?
-Scheduling Agent?
-updmgr (programma van Kazaa)
Hoe kan het dat Windows die programma's nog kan laden terwijl ze niet meer op de pc zitten? Of zitten ze er nog wel ergens op? Kan dit te maken hebben met het vastlopen van de pc bij het opstarten? En hoe zou je eventueel die programma's van de opstartlijst kunnen verwijderen, zodat Windows ze niet meer opstart? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Alvast hartelijk bedankt!

-WhenUsearch
-MosBouncer
-Stillmagemonitor?
-rundll?
-load power profile (2x)?
-Scheduling Agent?
-updmgr (programma van Kazaa)
Hoe kan het dat Windows die programma's nog kan laden terwijl ze niet meer op de pc zitten? Of zitten ze er nog wel ergens op? Kan dit te maken hebben met het vastlopen van de pc bij het opstarten? En hoe zou je eventueel die programma's van de opstartlijst kunnen verwijderen, zodat Windows ze niet meer opstart? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Alvast hartelijk bedankt!