Opstarten taak beheer verhelpt bevroren scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericblb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
De computer van mijn huisgenoot kampt met een vreemd probleem. Het opstarten van Word verloopt vlekkeloos en ook typen gaat allemaal prima, maar zo snel zij een speciale actie, zoals het invoegen van een symbool, plaatje, vergelijking of kruisverwijzing, bevriest het programma. Als er dan geklikt wordt op het programma verandert de status naar (reageert niet). Als taakbeheer wordt opgestart verhelpt dit het bevroren probleem en kan alles weer in Word. Ook alle speciale acties. Er moet wel vermeld worden dat er niks gedaan wordt met taakbeheer, het wordt alleen maar opgestart. Heeft iemand een idee waar het eigenlijke probleem vandaan komt en hoe dit verholpen kan worden? Daarnaast ben ik ook benieuwd naar hoe het starten van taakbeheer dit probleem verhelpt.

Het probleem dat je beschrijft (her)ken ik als zodanig niet, al komt het wel eens voor dat ik een bepaalde handeling wil uitvoeren die ergens een dialoogvenster opent dat niet gelijk zichtbaar is. Word wacht dan op een gebruikersinterventie die niet komt, waardoor het lijkt alsof het programma is 'bevroren'. Overschakelen naar het Taakvenster geeft dat de status 'reageert niet', en als je dan weer terugschakelt naar Word krijgt het betreffende Word onderdeel wél de focus, zie je het op het beeld en kun je verder. Dat heeft dus op zichzelf niet zoveel te maken met een niet-werkend programma. Maar wat ik nu schrijf, lijkt aardig overeen te komen met wat er op de pc van je huisgenoot aan de hand is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan