Opstarten traag bij bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebrey

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Hoi mensen,

Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum plaats:
Ik heb pas een nieuwe computer, en de laatste dagen verloopt het opstarten opeens trager. Dit gebeurt na het 'welkom'-scherm; ik zie dan mijn wallpaper verschijnen, maar de taakbalk en snelkoppelingen verschijnen pas bijna een minuut later.
Iemand een idee hoe dit komt?

Alvast bedankt

Hier stel jij ook al een vraag over die computer.

Heb jij die computer zelf in elkaar gezet, zo nee ga dan maar terug met dat ding.
Want iets is er niet goed gedaan.
een schijf van maar 29 Gb zou een jumper kunnen zijn, die verkeerd staat op de harddisk.
Een bureaublad wat langzaam start:
dat kan door internet vervuiling komen....ben je al het internet op geweest.
Welke virusscanner gebruik jij (norton) ja dan kan het heel traag zijn.

Vertel eens hoe je systeem in elkaar zit.

Het is een Packard Bell iMedia 2300, met AMD Sempron Processor 3300+. Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 2.
Ja ik ben het internet op geweest (anders had ik m'n vraag niet kunnen stellen :D ) en er zit inderdaad Norton op. Zou het daarmee te maken hebben dan?

zet in msconfig norton maar eens uit.
Ook even je internet verbreken....ik ga er vanuit dat je een combinatie van virusscanner en firewal van norton hebt.
Kijk maar eens of de computer sneller wil opstarten.

'msconfig' is ook weer iets nieuws voor mij. Is dat iets wat ik moet downloaden en installeren, zo ja waar en hoe?

Kan het trouwens ook iets met gebruikersaccounts te maken hebben? Ik heb nl. een account voor mezelf en een gastaccount staat ook ingeschakeld, maar ik krijg nooit het scherm met die 2 keuzes...

Laatst bewerkt:
windows XP dan ga je via

start
uitvoeren
daar type je
msconfig
dan een enter.
kijk wat er allemaal opgestart wordt.
Pas wel op wat je allemaal uitzet.........

Het heeft helaas geen verschil gemaakt.
Ik snap er niks van.

Misschien snap ik inmiddels hoe het komt: onder 'Eigenschappen' --> 'Bureaublad' zag ik dat de afbeeldingen die ik opgeslagen had onbedoeld allemaal verkiesbaar waren geworden onder 'Achtergrond'. Weet iemand hoe ik dat rijtje afbeeldingen kan wijzigen?

EDIT: dit is blijkbaar toch niet de oorzaak, want na het verwijderen van de afbeeldingen verandert er niets...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan