Opstarten traag - geluid haperingen - muis hapering

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutermaatman90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Hallo allemaal,

ik heb de laatste tijd weer wat problemen met mijn pc, ik heb dit al vaker gehad en heb toen elke keer mijn pc moeten formateren.

ik was vanmiddag wat herhalingen van gemiste programmas op tv aan het kijken en wat aan het downloaden toen het geluid van het programma ineens begon te haperen, ik dacht dat het door het donwloaden kwam en heb deze op pauze gezet, toen ik weer verder keek bleek dit echter niet het probleem want het geluid haperde nog steeds.

deze keer wil ik het anders doen, omdat ik niet weer alles wil verliezen ( ik maak geen backup). het zijn geen belangrijke bestanden.

laat ik maar beginnen met het opstarten.

normaal duurt het een kort minuutje om in mijn opstartscherm te komen, maar nu duurt het ongeveer 5 minuten voordat het windows laad balkje weg is. Op een gegeven moment zou hij naar windows moeten gaan, en blijft het balkje stil staan, dan wacht ik even waarna het balkje weer verder gaat en windows niet te voorschijn komt.

als ik nu gewoon wat op het internet aan het surfen ben, lagt ( om het maar even in gamers taal te zeggen ) mijn cursor. De cursor blijft dan op de plek waar hij stond staan, maar ik kan wel zien dat ik verder kan werken bijv. door op links te klikken. naar een paar seconde is dit dan weer over en beweegt de cursor gewoon mee, om dan vervolgens weer het zelfde te doen.

iemand dezelfde ervaring hiermee of andere vragen,tips,opmerkingen of dingen die ik moet doen graag want ik ben het namelijk wel een beetje zat.

mvg,
Wouter Maatman

ps. owja mijn beeld loopt ook niet meer lekker in games ed. en het geluid stottert

Kan echt van alles zijn, zoals bijv.:

stof,
virus,
spyware,
gedefragmenteerde schijf,
té veel tijdelijke files.

Kan echt van alles zijn, zoals bijv.:

stof,
virus,
spyware,
gedefragmenteerde schijf,
té veel tijdelijke files.

ik zal alles nog wel een keer na lopen en anders zit er niks anders op als hem maar weer te formateren.

bedankt :thumb:

mvg,
Wouter

Hmmm kan inderdaad van alles zijn. Maar als het stof is, heeft formateren ook geen zin, want dan is je computer daarna nog steeds sloom! Ik zou de volgende dingen aanraden;
  • CCleaner; een programma om je Windows-register mee op te schonen. Als er fouten zijn in het register van je Windows versie, zal dit programma ze fixen. CCleaner is te downloaden op de volgende site; http://download.piriform.com/ccsetup214.exe
  • Software; Ga naar start > all programma’s > bureau-accessoires > software. Verwijder hier alle onnodige software.
  • Minder programma’s bij opstarten; De hoeveelheid programma’s die opstarten als je je computer opstart, kunnen verschrikkelijk hoog oplopen. Om die kleine icoontjes rechts onderin uit te zetten, ga je naar start > uitvoeren > msconfig. Ga naar het tabblad opstarten. Vink hier alle overbodige software af.
  • Schijfopruiming en defragmentatie; Ga naar start > alle programma’s > bureau-accessoires > systeemwerkset > schijfopruiming/schijfdefragmentatie. Volg gewoon de wizzard, en doe een schijfopruiming of schijfdefragmenatie.
  • Virusccan; Download de nieuwste versie van AVG 8.0 internet-security. Ga naar http://www.avg.com/93638 om dit te doen. Vul tijdens de installatie, de volgende licentiecode in; <MESSAGE MAAR VOOR DIE SERIAL, DIE MAG IK HIER NIET POSTEN>. Je zult nu niet meer de trial versie van 30 dagen hebben, maar de betaalde pro editie voor 2 jaar.
  • Kijk of al je drivers geïnstalleerd zijn. Als je niet weet of al je driver geïnstalleerd zijn, kijk dan bij apparaatbeheer. Klik met je rechtermuis op deze computer en klik op beheren. Klik dan links in het menu op apparaatbeheer. Staan er gele vraagtekens/uitroeptekens? Zoja, klik op met de rechtermuis op het programma en klik op stuurprogramma bijwerken. Plaats nu de juiste CD in het station, of download je drivers op internet.

Hoeveel geheugen heb je trouwens? Dubbelklik op deze computer en klik met je rechtermuis op de beide schijven, en klik eigenschappen. Kijk even hoeveel vrije ruimte je nog hebt, en hoeveel ruimte je in totaal hebt.
Miquell

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan