Opstarten van cd duurt uren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle550

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Hallo,

Ik heb het probleem dat mijn pc niet meer wil opstarten en ook niet meer in de veilige modus. Hij start gewoon door de bios heen en gaat dan windows proberen te laden en zie ook windows icoon en dan heel kort een blauw scherm en dan start ie weer opnieuw op en zo gaat ie door. Nu heb ik mijn windows cd er in gedaan en vraagt ie of ik van cd wil starten dat doe ik maar dan duurt echt zeker wel een uur of zo dat ie pas iets laad. Hij blijft met zwart scherm staan en en wit knipperend spatie links boven in beeld. Heeft iemand enig idee waarom dat zo lang duurt.

Las ergens ander dat het probleem van het niet meer willen opstarten wel eens aan drivers kon liggen. Nu heb ik gister wel een nieuw spel geinstaleerd dus dat zou kunnen maar waarom doet de cd start er zo lang over?? Graag hulp alsvast bedankt bij voorbaat.

Groetjes,

Arthur

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn pc niet meer wil opstarten en ook niet meer in de Veilige modus
Weet je dat zeker? heb je direct vanaf de eerste "piep" op de F8-toets getrommeld?

Als Veilige modus niet eens meer kan en je wil opnieuw installeren dan bekijken in BIOS of CD/DVD als eerste staat in de bootvolgorde.

En als dat ook in orde is bij jou, dan is er misschien iets mis met je geheugen of HD. Dat kun je testen met progjes op een live CD zoals Hirens
http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4 Downloaden door te klikken op "Direct HTTP Mirror" (je bestanden kun je redden door te kopiëren met de "mini XP")

Nou heb lang geprobeerd en denk toch dat het een geheugen probleem was want had een memory test gedaan maar die liep vast op 98%. Daarna andere hardeschijf er in gezet en nog niks en nu 2 geheugen bankje er uit getrokken die echt super heet waren (dat hoort niet denk ik toch). Nu windows weer geinstaleerd en doet het weer. Wat kan de reden zijn dat geheugen kapot gaat? Kan dat aan mijn moederbord liggen want is namelijk niet het eerste bankje dat kapot is of waar hij het niet op doet.

Groetjes,

Arthur

want is namelijk niet het eerste bankje dat kapot is of waar hij het niet op doet.
Dan had je dus eerder op het idee kunnen komen dat het aan je geheugen lag. :confused:Heb je misschien "verkeerd" geheugen d.w.z. dat niet bij je MB past? Kijk eens welk MB je hebt met Speccy of Pcwizard en dan bij de fabrikant z'n website kijken welk geheugen er op hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan