opstarten van CD en Floppy lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lourens

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Ik moet door een partitie fout opnieuw Windows installeren. Alleen als ik nu de pc start deze niet van de CD op en ook niet van de floppy welke ik gebruik. Andere computers starten wel van dit medium op. Kan het iets in de bios zijn? Het is een Asus moederboard.

Groet

Heb je wel de opstartvolgorde veranderd in het bios?

Zet in je bios de bootvolgorde op: 1e = cdrom, 2e = hd 3e = disabled, save settings en nog maar eens proberen.

Ik las dat de problemen zijn ontstaan door partition magic.
Heb je geen rescue diskettes gemaakt dan?

Opstarten van CD

Ik heb inderdaad met mijn stomme kop geen rescue floppen gemaakt, heb denk ik al 10 jaar geen flop meer in huis. Mijn boot volgorde staat in goede volgorde kan deze ook met f8 handmatig aanpassen. Nu heb ik het anders opgelost door de HD in een andere PC te hangen daar een boot op te maken en dat lukt ook maar als ik nu win95 of 98 (tja een beetje omslachtig) wil installeren zegt ie dat er niet genoeg geheugen is en kan A niet vinden om ramdrive aan te maken. :o

maar als ik nu win95 of 98 (tja een beetje omslachtig) wil installeren zegt ie dat er niet genoeg geheugen is en kan A niet vinden om ramdrive aan te maken.
1.Op welke PC probeer je nu te installeren?

2.Voor Win98 heb je geen diskette nodig,de CD dient bootable te zijn.

Greetz

booten van CD

Ja dat weet ik dat ik van CD kan opstarten maar dat is het vreemde dat doet ie dus niet. In de bios zie ik de CD de floppy de HD alles. Maar of hij start niet op of hij zegt dat ie geen proper Boot Device heeft. Ik probeer op een asus P4 moederboard met Maxtor HD te installeren. En dat lukt dus niet meer. Ook in de Bios kom ik geen rare dingen tegen. Het vreemde is als ik de installatie op de HD zet via een andere PC en die HD weer in de oorspronkelijke PC zet doet ie alles korrekt tot het installatie window en als ik die afsluit want daar blijft de PC opstarten dan geeft ie een memory error. :o

Andere computers starten wel van dit medium op.
Misschien is er iets mis met de CDRomdrive,gebruik de drive eens van de PC waar je wel kunt opstarten (booten).
Het vreemde is als ik de installatie op de HD zet via een andere PC en die HD weer in de oorspronkelijke PC zet doet ie alles korrekt tot het installatie window en als ik die afsluit want daar blijft de PC opstarten dan geeft ie een memory error.
Klingt wel logisch,want de andere PC heeft waarschijnlijk andere hardware en dus ook de drivers daarvoor geïnstalleerd,waardoor je nu problemen hebt op de PC waar je de installatie uiteindelijk wilt hebben.

Kun je wel in de veilige modus komen?Dan kun je proberen die verkeerde drivers te deïnstalleren in apparaatbeheer en daarna de juiste te installeren.

Greetz

booten

Neen ik bedoel met installatie niet het reeds geinstalleerde besturingssysteem maar de setup van het besturingssyssteem. De HD is gewoon leeg geformateerd met daar de boot functies op en de setup van win 98 enz

ik tast ook volledig in het duister, maar je zei GEHEUGENERROR, zou dat je Ramgeheugen kunnen zijn, mss is dat defect.

booten

Voor een ieder die mee heeft gedacht bedankt, probleem is opgelost, via een omweg, Win98 geinstalleer vanaf een HD vanuit een andere PC en daaroverheen XP. Dus alles draait weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan