Opstarten van dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hey,

Ik probeerde laatst vista opnieuw te installeren maar dat lukte niet helemaal goed...
Als je het setup van vista in de computer hebt zitten en je start hem op vraagt die van:

Druk op een toets als u van cd/dvd wilt starten...

Normaal kwam dan altijd het setup en kon je de schijf formatteren...
Nu begint die gewoon op te starten...(hij vraagt wel of je van dvd wilt starten)

Hoe komt dit?

Dit komt waarschijnlijk omdat je cd/dvd speler als ¨first boot device¨ staat ingesteld. Check het even in de BIOS. Del ingedrukt houden tijdens opstart.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Klopt cd/dvd staat op 1 lijkt mij trouwens ook wel de bedoeling maar goed...

Waarom zou dat de bedoeling moeten zijn?

Ja, maar aan je vraag te merken wil je dat dus niet.

Jawel...

Hij start NIET meer vanaf de dvd...
Dan kwam altijd het setup maar die komt nu dus NIET meer...

Het is de bedoeling dat die weer gewoon vanaf de dvd start en met het setup begint!!!:thumb:

Als je wilt dat de DVD opstart, dan moet je op een toets drukken bij de melding: "Druk op een toets om vanaf cd-rom te starten". Of denk ik nu te makkelijk?

Als je wilt dat de DVD opstart, dan moet je op een toets drukken bij de melding: "Druk op een toets om vanaf cd-rom te starten". Of denk ik nu te makkelijk?

ja, dat lijkt me logisch ofwel ben ik ook niet mee :P

O, ja dat is nogal logisch dat ik dat gedaan heb maar lees dan alles wat ik zei dat had je dat ook niet hoeven te zeggen:rolleyes:

Ooh, een misverstand. Jou probleem is dat als je op een toets drukt bij de bekende melding, dat Setup niet verschijnt, maar Windows gewoon opstart?

probeer het dan ook eens met een ps2 toetsenbord of pas wat instellingen aan in het bios over het toetsenbord

ok, dan even een momentje een aandere vraag...
werkt je toetsenbord bij het opstarten dan wel voor andere toestencombinaties zoals f2 of esc voor in je bios te komen?

ik vind het dan wel heel raar dat het niet werkt als windows vraagt "druk op een toets" :confused:

Ja, eigenlijk wel...
Maar het gebeurt vaker

Als je windows verkeerd hebt afgesloten krijg je zo'n scherm dat je een mode moet kiezen hoe je hem wilt opstarten en na 30 sec start die dan gewoon... Maar bij dat scherm doet het toetsenbord het ook niet...

Nog iemand een idee?

In dat geval zou ik het toch met een ander toetsenbord proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan