Opstarten van mijn PC386 lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkvandiepen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2003
Berichten
2
Ik ben het password kwijt van mijn PC386.
Een vriendelijke collega vertelde mij, dan moet je de batterij eruithalen en dan is het password gewist en dan kun je hem weer starten. Zo gezegd zo gedaan.
Inderdaad als ik mijn PC386 nu start vraagt hij niet meer om een password maar komt met:
161
163 ---fout---IBM
en meer niet.
Als ik probeer door te gaan met enter, F1,Enter,F1
dan wordt IBM basic geladen en kun je werken met basic,maar dat kun je niet stoppen.
Maar hoe krijg ik mijn PC weer gewoon gestart, zodat hij weer gewoon gaat booten van de C drive.
 
Als je je bios batterij eruit haalt, worden al je bios gegevens gewist, je meot alles dus even opnieuw instellen denk ik, denk dat het daardoor komt.
 
Ik denk dat je dan weer op de een of andere manier het IBM CMOS Setup tool of iets in die richting moet uitvoeren. Kan je misschien vertellen welke IBM pc je precies hebt? Misschien is er dan nog wat te vinden op de IBM website.
 
In deze link vind je info over wat er aan de hand is.

Groetjes,
Bennie
 
Hartelijk dank Bennie voor de link, waar ik kon lezen wat er aan de hand is. Ik heb een diskette gemaakt met daarop een, van de IBM site gedownloade, versie van een bios setup programma, maar helaas de machine wijgert tijdens het opstarten de A drive te lezen. Het A-drive lampje gaat wel even branden, maar de diskette wordt niet gelezen. Ik ben bang dat het voor mij einde verhaal is met deze machine, tenzij iemand nog een goed idee heeft.
 
Kan de floppy-drive geen enkele flop meer lezen? "161 - Low CMOS battery". Heb je het batterijtje vervangen?

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan