opstarten van programma's tijdens boot-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Er worden een aantal programma's gestart tijdens het opstarten van windowsXP die ik echt kan missen.
Met MsConfig zie ik ze staan en kan de een na de ander wegvinken echter na het her-starten staan ze weer netjes aangevinkt. Dit zijn programm's van Onder andere Nero ( NeroCheck) en MusicMatch (mimboot) en een HP printer programma etc etc.. sommige weet ik ook echt niet wat het zijn ... De vraag is om deze programma's weg te vinken zodat ze niet terugkomen en hoe zie ik wat de andere zijn met namen als nbus,RuCpl of Nwiz.. om te beslissen of die ook niet
hoeven te starten.

klik je na het wegvinken van de items wel op
'toepassen ' ?

Wegvinken en opnieuw starten

Wat betreft het wegvinken, toepassen en opnieuw starten kan ik bevestigend beantwoorden. Het is zelfs zo dat wanneer ik alles wegvink en opnieuw start, er slechts een programma weer opnieuw aangevinkt wordt
- ik kom eerst in een veilige opstart modus - dan moet ik in het hulpprogramma voor opstarten de normale mode aanklikken en wederom opstarten - dan zie ik mbv msconfig - NvCpl - Runddll.exe opnieuw aangevinkt
maar in de loop van het gebruik komen er steeds meer bij... totdat er de volledige lijst weer is incluis een zonder naam - dus misschien zit er iets in de services welke ook starten een aantal die deze weer optuigen ?

Ik ga eens naar de aangegeven link kijken als boven aangegeven, groet

Opstarten van programma's

Ik ben met veel enthousiasme aan de info in de link begonnen - maar vedwaal in de techniek en de hoeveelheid. Ik geef het op een zal verder moeten leven met de onzin van HP en het enthousiasme van Nero.. en nog wat duistere programma's. Bedankt voor de link maar ik geef het verder even op, te complex en
riskant voor mijn doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan