Opstarten van te veel programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Heb er last van dat er te veel programma's opstarten. Heb al via 'msconfig' een aantal programma's helpen voorkomen dat deze opstarten. Dat lukte vanzelfsprekend. Maar al ik 'taakbeheer' opende dan bleken er nog een aantal tientallen programma's niet te zijn uitgeschakeld. Hoe kan ik voorkomen dat deze ook opstarten? Zit er een beetje mee want het systeem wordt hierdoor langzamer.

Met dank,

Marc

Tientallen is wel veel!!!
Heb je het in taakbeheer over toepassingen of over processen?

Bedankt voor de reactie,

Nou, het zijn voornamelijk systeemprocessen, die kunnen toch niet zonder meer niet geactiveerd worden? Of zijn er enkelen waarbij dat wel kan. Eigenlijk was dat mijn vraag. Dat zijn er wel veel.

Bij Toepassingen staan er maar een paar en die zijn als ik dit schrijf open staan. Dat valt dus wel mee.

Marc

Is normaal dat er zoveel processen staan, ze zijn overigens niet allemaal actief want zoals je kunt zien gebruiken ze geen cpu !
Bij bv taskmanneger zie je dat hij wel cpu gebruikt en dat is logich want je kijkt op het ogenblik in dat programma.
Denk dat je eerder wat cleaner programma's zoals Ccleaner moet gebruiken om de boel wat op te schoonen en sneller te maken!

Bedankt beiden voor jullie reacties,

Ik ben nu weer geheel op de hoogte!

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan