opstarten van usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hallo

ik heb een compaq pc met daarop windows 8.1

ik wil deze graag overzetten naar windows 7 omdat me dit beter bevalt
Nu heb ik een bootableee usb stick gemaakt met windows 7 maar deze pakt hij niet

tijdens het opstarten een zwart scherm
met de volgende meldingen

checking media

media present

start pxe over ipv4 daarna ipv6

daarna geen opstartschijf

en als ik de usb stick er in doe die als herstelschijf is gemaakt door de computer doet hij het wel

wat kan ik doen om er wel windows 7 op te kunnen zetten vanaf usb???

Classic Shell (gratis) installeren op Win 8.1. Daarna lijkt je computer weer precies op je Windows 7 computer.

Kwa menu wel maar verder niet ik wil er gewoon windows 7 op maar hoe doe ik dat het is een compaq 100-303NL

Dan lijkt het probleem te liggen in de Windows 7 versie die je hebt of de manier waarop je de USB stick hebt gemaakt. Downloaden van de DVD kan via de Microsoft site en op diezelfde site vind je de gratis Windows 7 USB DVD Download Tool.

Dat is dan vreemd op mijn oude pc deed dezelfde usb stick het ook waarom in deze dan niet?

Heb je de opstartvolgorde aangepast in het bios? Of via een bepaalde toets tijdens de boot het menu oproepen waarbij je de opstartvolgorde kunt bepalen?
Heeft je pc wel de mogelijkheid om via usb op te starten in je bios?

Laatst bewerkt:
Hij kan boten van USB en in de bios staat usb op de eerste plaats en zoals ik al melde in de vraag pakt hij een zelf gemaakte reddings USB wel. Kan het zijn dat er een beveiliging op zit om andere systemen te installeren?

In de bios staat opstartvolgorde

UEFI opstartbronnen

.windows bootmanager
usb floppy/cd
usb hd
uefi: ipv4......
uefi: ipv6...............

en je kan ook kieze voor oude opstartbronnen o.i.d. maar dat moet je aanzetten maar om dit aan te zetten moet je een beveiliging uit zetten
Zoals ik het een beetje begrijp moet het in de bios in de uefi instellingen te zitten.

In de bios staat bij mij
beveiliging - veilige opstart configuratie

legacy ondersteuning - staat uit
veilig opstarten staat aan
veilige opstartsleuteld wissen staat op niet wissen
sleutel eigendom - HP sleutels

kan iemand me vertellen wat ik moet wijzigen om er windows 7 op te kunnen zetten?

Ik heb even met hp gebeld en ze vertelden me dat ze het niet ondersteunden maar gaven me wel de oplossing:
legacy ondersteuning moest aan, windows 7 staat er nu op en ik heb de originele hd afgekoppeld en er een andere er ingezet en hier windows 7 opgezet

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan