opstarten van win2k duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
ik heb nu dus win2k pro op mn p3 450 mhz geinstalleerd.
windows zelf draait hier wel goed op, maar het opstarten duurt soms wel 10 min (!!)
komt dit gewoon, omdat het een 450 mhz-er is? of doe ik iets fout?
 
Nee dat ligt niet aan de machine snelheid tenzij je er weinig intern geheugen hebt. Het kan ook liggen dat ie op een netwerk heeft gezeten en nu niet meer. Dan zoekt ie daar steeds naar.

Is het een schone installattie?
 
Heb je gekeken naar spyware?
Hoeveel geheugen heb je?
Ik heb op een P3 450mhz ook win2000 pro gedraaid,
maar die deed er lang geen 10 min over om op te starten.

Download hier eens startuplist;
[klik]

Pak het uit en klik op startuplist.exe.
Startuplist maakt nu een lijst in kladblok aan.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende bericht.
 
die pc heeft 128 mb ram (moet genoeg zijn toch?) en jah, tis een clean instal
wel kreeg ik bij de instal: I/O disk error: status = 0000008000 (2x deze melding), maar ging daarna (na half uur w88) wel door...misschien heeft het daar mee te maken?
 
inderdaadjes dat is te doen(128mb dus)

Ik zou lekker nog een keer installeren. Lijkt me geen goede start zo :)
 
Geplaatst door harmen__666
inderdaadjes dat is te doen(128mb dus)

Ik zou lekker nog een keer installeren. Lijkt me geen goede start zo :)
ik w8 eerst ff op andere adviezen ;)
en die startup list...die krijg ik toch ook gewoon bij msconfig? (jah, die heb ik er al op gezet, msconfig :cool: )
 
Kom dan op met die lijst.:D


BTW ik zou graag toch die lijst van Startuplist willen zien.
 
Helaas kan ik in die startuplist niks schokkends zien wat de boel zou vertragen.:confused:
 
ik (en japie82) zijn tot de ontdekking gekomen, dat het aan de cdrom speler lag, want hij kon de cd ook niet meer naar de hd kopieren (wat op mijn pc wel lukt)
nu zit mijn cdrom speler tijdelijk in dat ding, ff om win2k te installeren enzo...en nu doet ie het wel (zonder foutmeldingen)
heb wel eerst ff geformat
dus het lag um aan de cdrom speler...die wel wil lezen, maar niet installeren
toch bedankt voor uw antwoorden :thumb:
 
win2k duurt lang

leuk om te lezen dat je het probleem heb opgelost toch wou ik je nog wat vertellen wat mij eens is overkomen ....
ik heb het ook eens gehad ik werd er helemaal gek van hij duurde lang en deed niet altijd wat of ik wou tenslotte kwam ik er achter dat er niks mis was met mijn cd-rom speler maar wel met de ide kabel die er inzat dus misschien toch nog eens een tip om dat nog even te checken je weet maar nooit en het zou zonde zijn van je cd-rom speler veel succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan