Opstarten vanaf Cd-Rom lukt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

IkWeetGeenNaam

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Beste mensen,

Ik heb een probleem bij installatie van Windows Xp bij een kennis.. Die kennis had 2 schijven, op één ervan staan zijn bestanden die hij wilt bewaren en op de ander stond Windows geïnstalleerd.
Om Windows te kunnen herïnstalleren moet er natuurlijk van cd af geboot worden. In de Bios heb ik de volgorde aangegeven, toch wilde hij niet terwijl de cd wel bootable is.. Toen heb ik met een opstartdiskette de E: (cd-rom) proberen te bereiken, maar dat pakte hij ook niet. Dus dacht ik met mijn slimme hoofd om de C schijf eens te verwijderen, dat het dan misschien zou lukken.. Dus met Fdisk heb ik die verwijderd, opnieuw aangemaakt, actief gemaakt en toch lukt het maar niet..

Komt dit iemand bekend voor? Zo ja, hoe los ik het op :(

Hij herkent geen enkele bootable cd. kHeb ook een andere cdrom station aangesloten en het weer geprobeerd, tevergeefs....

Alvast bedankt voor alle reacties!!

Sluit de HD waarop je wilt instaleren als Master en de CD erbij op zelfde kabel als Slave.
Haal de andere Hd los zodat daar verder niets mee kan gebeuren ,en probeer dan nog eens.
Als dat lukt sluit je de andere HD aan op de andere kabel aan als Master

Je had gewoon in het andere cd station een cd moeten doen.

Geplaatst door BANDIT123
Sluit de HD waarop je wilt instaleren als Master en de CD erbij op zelfde kabel als Slave.
Haal de andere Hd los zodat daar verder niets mee kan gebeuren ,en probeer dan nog eens.
Als dat lukt sluit je de andere HD aan op de andere kabel aan als Master
Ehmmm.. Er is maar één HD..

Er is ook maar één cd station.. maar heb die van mezelf eruit gehaald zodat ik zijn station kon testen..

..

Dat stond nergens, maar daar ging ik van uit, is dat niet zo sorry.

Die kennis had 2 schijven, op één ervan staan zijn bestanden die hij wilt bewaren en op de ander stond Windows geïnstalleerd.

En de Cd roms lezen wel andere schijfjes?

Ok, je hoeft je niet te verontschuldigen.. maakt niet uit..

maar..

Hoe moet ik die cd nou laten booten zodat ik windows kan installeren.. :( Heb 't ook met andere cd's geprobeerd.. Windows 98/ME enz .. ligt dus ook niet aan de cd's...

hm.. maar als ik in fdisk trouwens kijk.. dan zie ik achter de C: schijf unknown staan bij type.. hoort daar geen ntfs of fat32 te staan?? hoe geef ik dat dan aan bij het formatteren in dos??

Geplaatst door BANDIT123
Die kennis had 2 schijven, op één ervan staan zijn bestanden die hij wilt bewaren en op de ander stond Windows geïnstalleerd.

En de Cd roms lezen wel andere schijfjes?
Ja 2 schijven, geen aparte harddisks.. dus wat moet ik met kabeltjes en dergelijke :D

.. ja de cd roms worden door andere schijfjes wel gelezen.. maar aan deze pc gekoppeld kan ik geen windows cd lezen.. wel een ander normaal cd, ik kan er dan in bladeren..

kan ik geen windows cd lezen

Kan je er wel in bladeren?

En je moet dan wel eerst C formateren in Fat 32 daarna komt dan nog wel het omzetten naar ntfs

Geplaatst door BANDIT123
kan ik geen windows cd lezen

Kan je er wel in bladeren?

En je moet dan wel eerst C formateren in Fat 32 daarna komt dan nog wel het omzetten naar ntfs
neej bladeren erin ging maar één keer wel :D toen ik setup probeerde te starten zei hij dat dat niet in dos geopend kon worden en deed erna weer nix, dus bladeren ging ook niet meer..

en hoe geef ik het formatteren in fat32 of ntfs dan aan in dos??

format c: \fat32

ofzo??

Start op met Bootdisk
ga naar drive leter van Cd Rom

type DIR enter
type Cd\I386 enter
Type WINNT

Geplaatst door BANDIT123
Start op met Bootdisk
ga naar drive leter van Cd Rom

type DIR enter
type Cd\I386 enter
Type WINNT
ehm.. dat is hoe ik het kan installeren als ik weer in de cd kan bladeren bedoel je?

..
en formatteren in fat32/ntfs ?:rolleyes:

bedankt voor je reacties hoor trouwens :D

Oké.. maar dat was me al duidelijk.. hoe ik setup moest starten..

het punt is nu dat ik nog steeds niet kan booten van cd af.. ik kan er ook niet in bladeren, is me maar één keer plotseling wel gelukt.. erna niet.. heeft nix te maken met de bios instelling, want die staat wel gewoon op cd-rom!!

Ik denk dat het te maken heeft met het geformatteerde C: .. het hoort naar mijn weten ntfs te zijn, maar hoe geef ik dus in DOS aan hoe de schijf NTFS moet zijn ?!?!!

format c: is de normale commando, maar hoe geef ik met commando in DOS aan dat ik het NTFS wil hebben??

Ik herhaal mijn vraag wel heel erg ja, want het lijkt maar onzichtbaar te blijven :D

Goede morgen.
Het maakt niet uit namelijk, je kan gewoon het normale Dos commando geven.
Later kan je het omzetten naar NTFS zonder data verlies.

Mijn idee als je eens van voor af aan begint,dus eerst met Fdisk via de Bootdisk de partitie maken en Formateren,en klinkt vreemd van iemand anders een Cdrom even lenen,en kijken of dat lukt??
Succes

Goeiemorgen! :)

Ja, ik snap jou punt, maar dat heb ik dus al gedaan :D En ik dacht dat het aan de indeling lag.. dat de cd niet geïnstalleerd kan worden etc..

En ja, het lenen had ik ook al gedaan.. het was namelijk een geleende xp prof versie.. Heb het ook met mijn eigen home versie geprobeerd, mocht ook niet baten.. Ik heb óók nog eens een originele millenium en 98 cd geprobeerd.. wat dus ook niet wil lukken..

Dan is het bij mij verder ook uit geput!

Of echt uit elkaar alles en weer opbouwen de Computer ,alles standaard.

Weet niet je woonplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan