Opstarten vanaf een andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuipig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Vandaag heb ik de medion gekocht die bij de Aldi te koop staat. Er zit standaart Vista op dit systeem.

Nu wil ik mijn oude schijf de "hoofdschijf" maken, want daar staat xp op en al mijn instellingen.

Ik heb mij schijf in mijn computer gehangen en netjes in de bios aangegeven welke harde schijf de hoogste prioriteit heeft. Mijn oude schijf met XP zet ik bovenaan.

Ik start de computer op en ik zie kort het scherm van xp voorbij komen, waarna de computer opnieuw opstart. alleen de (nieuwe) schijf met vista start ie normaal op.

Waarom krijg ik hem met mijn oude schijf niet aan de praat?

Het gaat zo ie zo niet werken zonder problemen. Je kunt geen schijf overzetten, waar al Windows XP op geinstalleerd staat.

De schijf zie ik wel als ik via Vista gewoon opstart. Maar het liefst wil ik via de XP schijf opstarten. Het lijkt me toch wel dat dat moet kunnen? Want wat als ik de Vista schijf helemaal uit mijn computer haal?

Dat gaat echt niet lukken, want die XP installatie is gemaakt met de chipset en de hardware van je oude computer en dat werkt niet op je nieuwe!

Ging het allemaal maar zo makkelijk. Hup andere schijf uit je oude PC en in je nieuwe zetten maar zo werkt dat niet.
Je zal deze schijf eerst moeten formatteren en XP er opnieuw op moeten zetten als hij in je nieuwe PC zit.
Zoals jij het denkt gaat gewoon niet. Ook niet als je de Vista schijf eruit haalt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan