Opstarten vanaf een externe hard disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

TellMe

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Berichten
43
Beste helpmij.nl 'ers,

ik weet niet waarom maar mijn vorige bericht betreffende het isntalleren vanaf een externe harde schijf is verwijderd of niet goed geplaatst:S

mijn vraag is:
ik heb de installatie .iso van Linux Ubuntu op mijn externe harde schijf staan.
Nu wil ik deze installeren op mijn Toshiba laptop met windows XP (Pro SP2) maar mijn CD drive doet het neit dus moet ik het wel via deze weg doen.

Na urenlang goooooooglen ben ik niet echt op een denderend antwoord gekomen en hoop ik dus dat iemand van jullie duidelrijke info kan verschaffen...

ALVAST HEEL ERG BEDANKT!!!!

Groeten, TellMe
 
In de bios usb support aanzetten, dan bij je bootcyclus external usb device bovenaan zetten, en dan maar hopen dat wat je op die schijf hebt staan bootable is.

Succes
 
Tnx man! ik ga het zo ff proberen:p maar hoe kom ik op m'n Bios??? ik heb daar nog niet zoveel kaas van gegeten:p

en m'n .iso moet ik die eerst ff uitpakken op m'n hd of gewoon de .iso laten staan???

grz.
 
Als je opstart moet je op F1, F2, F11, F12, Ins, Del of iets dergelijks drukken. Er staat vaak Press .... to enter setup net nadat je je pc aanzet.

Je iso moet je eerst uitpakken want ik geloof nooit dat een iso op een usb apparaat bootable is.
 
Een .ISO is per definitie niet bootable.
Een .ISO is een CD of DVD maar dan ingepakt. Deze kun je binnen Windows "mounten", zodat deze gezien wordt als CD/DVD.

Als je Nero (of een soortgelijk brandprogramma hebt) kun je bootable CD's maken. Er worden bepaalde waarden weggeschreven waaraan de PC kan zien dat de CD gestart moet worden.

Om een USB apparaat bootable te maken kun je setup bestanden (zoals ze ook op een opstartdiskette staan), op de USB-root plaatsen. Vanuit daar kun je navigeren naar de setup.
 
hoi allemaal

dank voor jullie reacties het is inmiddels gelukt en ik kom in m'n bios door esc ingedrukt te houden;)


BEDANKT VOOR DE REACTIES
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan