Opstarten vanaf Floppy lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SomaQan

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Hallo allemaal!

Ik probeerde vanaf mijn diskette station te starten maar niks blijkt te helpen.
In de BIOS stond alles eerst op AUTO, maar dit heb ik aangepast.

Ik heb Floptical zowel op de primary ide master en slave geprobeerd maar dat helpt niet het zelfde deed ik met Secondary maar ook dat hielp ook niet.

Heb de kabels gecontroleerd maar die zijn correct aangesloten.

Kan het misschien aan de HHD liggen ? want die kan ik zowel met Auto en User niet vinden. vanaf CD starten lukt wel.

Verder kreeg ik deze melding bij al mijn probeersels

Boot Failure Insert BOOT diskette in A: Press any key when ready

Kan het aan de kabel liggen ? want ik heb 2 andere Floppy diskettes geprobeerd maar het zelfde effect.

Want de Floppy drive is zeker niet stuk want mijn stage "leraar" kreeg hem wel aan het praat, maar ik moet van hem het zelf oplossen maar ik heb geen flauw idee heb alles in mijn macht geprobeerd. Ik was er overigens niet bij toen mijn stage "leraar" aan het testen was, dus weet ik niet of hij wel of niet een nieuwe kabel gebruikt heeft.

Reparatie is al afgehandeld dus echt erachter komen lukt niet.

Alvast bedankt iedereen!

Hoi,
als je van een floppy wil opstarten moeten er wél opstartbestanden op staan, m.a.w. je floppy moet bootable zijn.
Kun je hier downloaden.
Succes.
Edit: Of is die diskette bootable? Heb je die van je leraar erbij gekregen?
Wat ook kan is dat je floppy-station uitgeschakeld is in het Bios,kun je het station in de verkenner zien? (klik op mijn computer)

Laatst bewerkt:
Misschien moet je ook tegen je leraar zeggen onder welke steen hij de laatste 15 jaar geleefd heeft. Van floppy opstarten man, man... Kun je nog computers vinden met een floppy drive?

Mijn Floppy is bootable er zit PC-Check op.

Ik moest met PC-Check een paar onderdelen testen of die het nog deden.

Maar wat moet er dan aangepast worden in de BIOS ik heb alle mogelijkheden geprobeerd met de primary en secondary.

Bedankt alvast!

Kijk of je in je Bios de volgen de opties vindt:

Advanced Settings

Configure Super I/O chipset>Onboard Floppy Controller>Enabled

Floppy Configuration>1.44 MB 3,5"

Afhankelijk van je Bios kan dat bij jou allemaal ietsjes anders benoemd zijn.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of in de verkenner je floppy-station aanwezig/zichtbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan