Opstarten versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo van Rijen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Berichten
130
Als ik m.b.v. MsConfig/Tabblad Opstarten een programma uitvink (bijv. InCD) krijg ik daarna bij het opnieuw opstarten het volgende bericht (bij W98SE gebeurde dat nooit):
Zie bijlage.
Dan moet je vervolgens uit drie opstartmodi kiezen; ik wil natuurlijk normaal opstarten, maar dan staat bij de volgende herstart INCD weer in de taakbalk.
Hoe kan ik e.e.a. omzeilen en programma's naar believen bij het opstarten uitschakelen??
Bedankt
Theo
 

Bijlagen

  • msconfig.jpg
    msconfig.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 54
Geplaatst door Theo van Rijen
Als ik m.b.v. MsConfig/Tabblad Opstarten een programma uitvink (bijv. InCD) krijg ik daarna bij het opnieuw opstarten het volgende bericht (bij W98SE gebeurde dat nooit):
Zie bijlage.
Dan moet je vervolgens uit drie opstartmodi kiezen; ik wil natuurlijk normaal opstarten, maar dan staat bij de volgende herstart INCD weer in de taakbalk.
Hoe kan ik e.e.a. omzeilen en programma's naar believen bij het opstarten uitschakelen??
Bedankt
Theo

Gewoon heel simpel; Die box aanvinken en klaar is kees. Nu blijft dat scherm iig weg.

Ga naar tabblad Opstarten en vink daar uit wat je weg wilt hebben. Nu klik je op Toepassen en start je de pc opnieuw op.

attachment.php
 

Bijlagen

  • zomaar.jpg
    zomaar.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 170
Ik gebruik altijd regcleaner om progjes uit de opstart te halen. Je krijgt dan nl niet meer de vraag om dit te herstellen bij het opstarten, dit is nl zeer irri.
 
Spyware van je computer halen bevordert soms ook nog weleens de opstartsnelheid !
 
Reactie op Muurhond
Dat is wat ik probeerde uit te leggen !
Als ik dat nl doe, krijg ik de toepassing prompt weer terug als ik daarna weer kies voor 'Normaal opstarten'.
Reactie op JBS
Regcleaner hiervoor gebruiken !? Ik dacht dat je dit prgje alleen gebruikte om 'loose ends' te verwijderen na 'Verwijderen Software'. Maar nu ik het 'ns beter bekeken heb, kun je onder Opstartprogramma's blijkbaar hetzelfde doen als onder MsConfig/Opstarten zonder reactie van het 'Hulpprogramma voor SysteemConfig'. Proberen dus.
Overigens blijf ik nog wel problemen houden met NAV 2003, die minuten nodig heeft om op te starten !? Heeft iemand daar nog 'n oplossing voor ? Ik ben daarvoor al op de site van Symantec geweest, maar dan hebben ze het over 'n progje dat tijdens het opstarten met NAV conflicteert. Hoe zoek je dat uit ?
Bedankt en groeten
Theo
 
Ik heb alleen de opties Opnieuw opstarten en Afsluiten zonder opnieuw op te starten.

Ik kies dan voor de 1e optie, en vervolgens start het progje niet meer mee op, dat ik eerder heb uitgevinkt.

attachment.php
 

Bijlagen

  • gewoon.jpg
    gewoon.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 99
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan