opstarten via pci kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo, Mijn moederboard was overleden nu is er een pci kaart geplaatst. Maar nu krijg ik steeds foutmelding Driver-irql-not-less-or-equal. PNP 680sy - adress f744f824 etc en dan staat er onderin : Bezig met uit uitvoeren fysieke dump er gaat dan een tellertje.PC winkel adviseerde om XP opnieuw te installeren maar er is een pci kaart geplaatst( Silicon Image Sil 0680) daar draait nu mijn cd/rom op hoe krijg ik de pc opgestart zodat hij via pci-kaart de cd/rom leest . Graag hulp Helga

Zou het niet weten

Denk niet dat dat lukt, maar heb er nooit mee gestoeid.

Mogelijk via [F6] en een driver.

Maar wat wel kan is via makeboot van de XP CD, 6 floppen bakken en daar van opstarten.

Eric.

Dat is snel. Als ik F6 intoets gebeurd er niets en wat voor driver dan ? Ik heb 6 floppy's gedownload via Microsoft pagina maar die doen niets Kan je dat nader uitleggen die 6 floppen maken van XP cd? HElga

Als het gaat

Als het gaat met een driver moet die bijgeleverd zijn bij die kaart, anders gaat het niet.

Je stopt je CD in de de drive, kiest verkennen
Als het setup scherm komt gewoon dicht zetten.

en in een van de mappen die waarschijnlijk bootdisk heet vind je het programma makeboot.

Voor die gedownloade floppen LET OP: je moet de eerste flop er in doen en wel opnieuw opstarten. Dan vraagt hij van zelf on twee en zo voort.

Eric.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat die pcikaart een ata/idecontroller is waar je hd en cdrom op aangesloten zijn.
Ga in de bios en stel de firstboot in op scsidevice, dit is je controller.

Het zal best werken, maar de kans bestaat ook dat je de melding krijgt dat ntldr.sys niet gevonden wordt, omdat je voor de pc niet vanaf de juiste schijf opstart. Daar moet je een beetje geluk me hebben.

Begin in elk geval eerst de on-board IDE poorten uit te schakelen in de bios, als deze kapot zijn zullen deze ongetwijfeld ook roet in het eten gooien.

Ik kan wel in bios komen maar kan opeens nergens meer meer de boot volgorde vinden laat staan veranderen. Ik krijg ook inderdaad de melding ntldr.sys niet gevonden. Helga

mogelijk wordt de schijf niet herkend

Ziet hij de schijf in je bios wel ?

Eric.

P.S. maar waarom boot je niet gewoon van diskette zoals ik ook mailde.

Eric.

Laatst bewerkt:
Ja ik kon uiteindelijk wel bios veranderen maar het lukte me toch niet. Ik heb het ook vanaf diskette geprobeerd en keurig al de 6 schijfjes zoals aangegeven in pc gedaan. Maar ook dat hielp niet. Dus ik heb pc opgepakt en bij winkel gebracht en die heeft het voor mij gedaan. Ik probeer het altijd eerst zelf maar helaas deze keer ook met jullie hulp lukte het niet ligt niet aan jullie maar meer aan mijzelf. In ieder geval iedereen weer bedankt hij doet het weer. Helga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan