opstarten Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoe kan het dat Vista de ene keer wel 5 min tot 10 min erover doet om op te starten (het windows vista logo blijft dan staan en harddisk knipperen, daarna komt ie in windows) en het andere moment is die in minder dan 1 min. klaar
Het is de ene keer voor de andere.

Ook valt mij op als ik software installeer in vista dat mijn computer erg traag loopt met andere dingen (dat was in XP nooit zo)
Ik heb sinds gisteren Vista erop gezet (home premium edition)

Iemand een tip of aanrader wat ik kan doen aangezien Vista mij totaal onbekend is

p.s. ik ben nu cam drivers aan het installeren van logiteck ( heb ingebouwde cam in laptop) de file is 80 mb en doet er nu al 10 min over, dit was voorheen in 2 min gedaan.

Laatst bewerkt:
Wat zijn je gegevens van je pc?

Heb je verder wel de nieuwste drivers van de chipset van je moederbord geinstalleerd evenals de driver voor je videokaart?

Ook als Service Pack 1 geinstalleerd?

Heb je verder alle overbodige dingen in MSCONFIG ook al uitgeschakeld bij het kopje Opstarten?

de drivers van de video kaart is geupdate maar van het moederbord niet
Hoe kom ik daar in godsernaam aan :)
Service pack 1 heb ik ook niet geinstalleerd kan ik die so erover heen zetten als ik hem download?

Yep, SP1 downloaden via de Microsoft-site of via Microsoft Update. Is wel een update van 560 mb ofzo en kan een uurtje in beslag nemen tijdens installeren.

Driver voor de chipset van je moederbord vind je op de site van je moederbord-fabrikant.

Of kijken met PC Wizard:
http://www.cpuid.com/download/pcw2008_v185.exe

Wat zijn je systeemspecificaties?

Laatst bewerkt:
volgens de pc wizard heb ik een :

Kan iemand mij op weg helpen waar ik dan de drivers zou kunnen vinden, ik weet nu al dat ik de verkeerde vindt en mijn windows weer verneuk

Manufacturer : Acer
Mainboard : Acer Navarro
Bios : Acer
Chipset : ATI RS482
Physical Memory : 2048 MB DDR2-SDRAM
LPC bus : Yes
PCI Bus : Yes
Bus PCI-Express : Yes
USB Bus : Yes
SMBus/i2c Bus : Yes
Bus HyperTransport : Yes
Bus CardBus : Yes
Bus FireWire : No

op die site had ik al gekeken maar er staan geen drivers bij voor mijn moeder bord of ik moet scheel zijn ;)

Ik heb een Acer Aspire 5100 series

ik heb wel cpu drivers gevonden voor mijn model.
kan dat geen kwaad?

die cpu updater is voor XP helaas ik kan echt geen mainboard of cpu update installer vinden voor Vista.
Standaard wordt mijn laptop geleverd met XP maar vista draait best goed alleen net die dingen die zovaak blijven hangen, lijkt echt cpu iets.
De specs zijn

2.0 Ghz cpu
2 gig intern geheugen
260 gig harddisk
en de rest wat erin hoort te zitten

Ok, installeer eerst es SP1 en daarna de beschikbare updates via Microsoft Update.

Check ook MSCONFIG nog even hierna.

ik ben sp1 aan het downloaden maar duurt ff zal morgen worden dat ik hem pas kan installeren. Msconfig heeft geen zin aangezien alles goed loopt.
Maar een installatie van een programma en dan bv gewoon internetten of iets anders gaat niet samen.. dan stopt alles en dan moet ik wachten dat het programma klaar is met installeren en daarna werkt het weer. Maakt niet uit welk programma ik installeer

Andere sugessties natuurlijk welkom aangezien ik morgen pas SP1 kan installeren

Alvast bedankt man !!!! TOP

Kan best wezen dat de chipset van je moederbord gewoon niet lekker werkt onder Vista door een slecht ontwikkelde driver voor Vista.

Wellicht dat dit door de Microsoft Update of SP1 wordt verholpen.

we gaan het morgen eens zien of dat werkt... ik moet zeggen ik heb wel een vista van internet geplukt die werkt goed nl versie dus een sp1 heb ik ook ergens vandaan geplukt.. hou niet van illegaal maar het bevalt me wel... na de sp1 update alles goed werkt wil ik er best voor betalen want het ziet er echt gelikt uit vista

we gaan het morgen eens zien of dat werkt... ik moet zeggen ik heb wel een vista van internet geplukt die werkt goed nl versie dus een sp1 heb ik ook ergens vandaan geplukt.. hou niet van illegaal maar het bevalt me wel... na de sp1 update alles goed werkt wil ik er best voor betalen want het ziet er echt gelikt uit vista

Ja, maar je hebt er niks aan het niet goed draait op de desbetreffende pc.

Ja, maar je hebt er niks aan het niet goed draait op de desbetreffende pc.

dat klopt maar de specificaties van de laptop zijn gewoon goed, meer dan het dubbele dan microsoft eist. Sp 1 is straks klaar loopt nog binnen:)

Kan verder geen cpu of moederbord drivers vinden.. ik dacht in eerste instantie dat dat de truuk zou zijn

Heb je Vista schoon geinstalleerd? Dus de C-schijf geformateerd en toen Vista geinstalleerd?

En ik weet niet of je Vista gecrackt is (hoef ik verder ook niet te weten), maar sommige illegale versies van Vista die in omloop zijn, hebben gemodificeerde bestanden. Ook doen sommige cracks meer kwaad dan ''goed''.

Is gewoon een kanttekening hoor.

ik heb geen schone installatie gedaan. Heb opgestart vanaf de cd en toen is die zelf Vista gaan installeren.
Er kwam nergens de vraag of ik de harddisk eerst wilde formateren (wat ik wel verwacht had want in xp is dat ook zo)
En tot mijn verbazing na een uur was die klaar met alle drivers erop en eraan kon zo het internet op Maar de harddisk is niet geformateerd geworden van te voren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan