opstarten win 7 lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
116
Hai
ik heb noodgedwongen paar keer harde reset moeten doen en nu start windows 7 niet meer op. Hij blijft vooral heel lang hangen. Heb alle opties onder F8 geprobeerd en alleen opstarten met onjuiste handtekening ? :) lijkt iets te doen. Dan kom ik wel in windows maa rdaar loopt hij na een tijdje ook vast.

Iemand tips? iets met codes of....
Ik heb zelf geen idee meer.

dank
 
Probeer op te starten met de windows dvd. Hiermee kan je vervolgens voor herstellen kiezen (hier kan je voor verschillende opties kiezen waaronder herstellen met cd, of herstellen naar een oud herstelpunt. Dat laatste zou ik mee beginnen)
 
Komt de pc in Veilige modus? Dit kan ik niet duidelijk opmaken uit je bericht. Wanneer dit wel het geval is, dan komt Windows automatisch met het voorstel voor systeemherstel. Dit zal ik dan inderdaad proberen zoals hierboven ook voorgesteld wordt.
 
Windows dvd heb ik niet (komt nog binnen :) ). Systeemherstel heeft hij automatisch geprobeerd maar loste het niet op. In de Veilige modus komt hij niet, daarvoor blijft hij al hangen....
 
Het keuze menu dat je krijgt door een aantal malen F8 in te toetsen tijdens het starten van de computer, probeer daar de optie "met opdracht prompt". Mocht dit wel lukken, toets daar dan in chkdsk /f gevolgd door "enter"

Hopelijk levert dit iets op.
 
Helaas, veel lijkt niet te lukken. Ik zit er nu over te denken om bestanden te redden. Weet iemand een programma zodat ik windows kan omzeilen, eigenlijk voordat windows start, zodat ik de C schijf kan benaderen en bestanden kan gaan kopieren?
(vroeger gebruikte ik volgens mij Powerquest maar geen idee of dat nog werkt)
 
hirens boot cd of een ubuntu cdtje, dan kan je een mini-xp of gewoon ubuntu booten vanaf het schijfje en de bestanden van je harde schijf uitlezen.
 
Of de schijf aan een andere PC hangen om data te kopiëren. Genoeg mogelijkheden :)
 
Dank voor de tips, ik ga er mee aan de slag
@Rene, het is wel een laptop he :) Dat ligt wat lastiger zover ik weet (heb nog nooit een harde schijf van een laptop ergens achter gehangen)
 
Hirens Boot is gelukt en ik werk er nu mee. Gebruik de mini XP maar kopieren van bestanden gaat heel matig. Soms even goed en dan is hij de harde schijf weer kwijt. (schijf-letter is gewoon opeens verdwenen) Lijkt vooral bij kopieren van de wat grotere bestanden te gebeuren. Ik zie dat er op die cd veel andere programma's staan. Iemand een tip voor 1 van die andere waarbij ik mogelijk dit probleem kan omzeilen?
 
Inmiddels een tijdje verder, zonder al te veel resultaat.
Veel dingen geprobeerd, harde schijf achter andere computer, Mini Linux, Mini XP maar het gaat niet soepel. Achter een andere computer wel wat terug gehaald, maar veel lukte niet. Dan kopieert hij lege files, in Linus gebeurt hetzelfde. Een paar bestanden kopieert hij goed, maar daarna kopieert hij weer lege bestanden. In mini XP hetzelfde, paar bestanden goed, en dan vliegt de harde schijf weg als letter (niet meer bereikbaar).
Dat de harde schijf een tik heeft gehad lijkt me duidelijk. Maar wat nu te doen?

Ik kan verder proberen met telkens een paar bestanden kopieren en zien hoe ver ik kom. Wel zeer tijdrovend.
Ook had ik gehoopt te kopieren met 1 van de Dos programma's op de Hirens Boot CD, om te zien of kopieren dan makkelijker gaat, maar daar kan ik dan weer de letter van de harde schijf niet vinden.

Kortom, tips nog steeds welkom :)
 
Nou, lijkt erop dat het niet meer te redden is... Dit om je niet te ontmoedigen, maar om realistisch te blijven.
Misschien kun je GetDataBack for NTFS of Unstoppable Copier gebruiken in Mini XP: (→ Onderaan in de lijst)
win-15_recovery.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan