Opstarten Win Vista Home Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvin441

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Beste Helpmij leden,
Ik heb een irritante PC.
Deze keer is er weer wat.
Bij het opstarten gaat alles gewoon.
Na ongeveer 5-10 minuten. Loopt alles vast.
Ik bedoel dus : Als je met de muis heen en weer gaat. Doet ie niks.
Als je op Crtl + Alt + Del doet. Doet ie niks
Als je op Crtl + Shift + Esc drukt gebeurt er niks. Dus eigenlijk bevriest het beeld.
Hoe dit te verhelpen?

Groeten

Alle drivers updaten naar de nieuwste versies, virusscanners laten draaien. In ergste geval herinstallatie.

herinstallatie is niet iets waar je direct aan moeten gaan denken hoor ;)

Scan inderdaad eens op virussen (in de veilige modus bijvoorbeeld) blijft je pc dan niet langer werkende?

& ook eens met malwarebytes en superantispyware.

Controleer ook eens de temperaturen van je pc met pc wizard.

Scan inderdaad eens op virussen (in de veilige modus bijvoorbeeld) blijft je pc dan niet langer werkende?

Hoewel herinstallatie wel wat tijd kost, is het imo toch de ultieme oplossing. Ik kopieer eens in de zoveel tijd de map mijn documenten en mijn favorieten naar m'n externe harddisk. Dan maak ik een lijst van software die ik opnieuw geïnstalleerd wil hebben, en download die samen met mijn drivers alvast. Als ik windows compleet opneiuw heb geïnstalleerd, installeer ik ook die drivers en programma's en kopieer ik de bestanden. Je hebt dan weer een veilige, snelle en fijne pc.

Hoewel herinstallatie wel wat tijd kost, is het imo toch de ultieme oplossing. Ik kopieer eens in de zoveel tijd de map mijn documenten en mijn favorieten naar m'n externe harddisk. Dan maak ik een lijst van software die ik opnieuw geïnstalleerd wil hebben, en download die samen met mijn drivers alvast. Als ik windows compleet opneiuw heb geïnstalleerd, installeer ik ook die drivers en programma's en kopieer ik de bestanden. Je hebt dan weer een veilige, snelle en fijne pc.

Het zou altijd de ultieme oplossing kunnen zijn, echter doe ik het niet graag door de opgenoemde redenen van jou, alle bestanden terug kopiëren, alle programma's installeren + updates, ik voer ook nog telkens wat tweaks door wat ook wat tijd inneemt.
Het duurt me toch 1/2 dagen voordat ik toch zo weer alles op men laptop heb staan wat ik allemaal wel eens gebruik & dan merk ik later nog dat ik iets ontbreek wat ik ervoor wel had en moet ik terug een programma gaan downloaden.

Ik zoek dus liever eerst wat oplossingen, in dit geval weten we trouwens ook niet zeker of het wel een software probleem is denk ik :S

Als je dan herinstalleert was heb misschien onbegonnen werk

Het zou altijd de ultieme oplossing kunnen zijn, echter doe ik het niet graag door de opgenoemde redenen van jou, alle bestanden terug kopiëren, alle programma's installeren + updates, ik voer ook nog telkens wat tweaks door wat ook wat tijd inneemt.
Het duurt me toch 1/2 dagen voordat ik toch zo weer alles op men laptop heb staan wat ik allemaal wel eens gebruik & dan merk ik later nog dat ik iets ontbreek wat ik ervoor wel had en moet ik terug een programma gaan downloaden.

Ik zoek dus liever eerst wat oplossingen, in dit geval weten we trouwens ook niet zeker of het wel een software probleem is denk ik :S

Als je dan herinstalleert was heb misschien onbegonnen werk

Als je één keer al deze dingen doet, behalve de map mijn documenten, en dan een image maakt, hoef je de volgende keer alleen de map mijn documenten heen en weer te kopiëren, en windows opnieuw installeren. Als je dan de image (exclusief mijn documenten) weer terugzet, heb je al je instellingen en programma's weer terug.

Ik zal het maar weer eens proberen.
Herinstallie is toch wel het laaste wat ik wil doen.
Moet ik ook eens een scan doen met HijackThis! ?
Ik zal kijken srry voor het late antwoord

(in de veilige modus bijvoorbeeld) blijft je pc dan niet langer werkende?

Antwoord : Veilige modus blijft hij draaien
Zal gaan scannen! :thumb:
Heb je Windows Installer nodig voor PC Wizard? Windows Installer werkt namelijk niet op Veilige Modus.

Ik zal het maar weer eens proberen.
Herinstallie is toch wel het laaste wat ik wil doen.
Moet ik ook eens een scan doen met HijackThis! ?
Ik zal kijken srry voor het late antwoord

Antwoord : Veilige modus blijft hij draaien
Zal gaan scannen! :thumb:
Heb je Windows Installer nodig voor PC Wizard? Windows Installer werkt namelijk niet op Veilige Modus.

Dan is het dus idd een software-probleem. Waarschijnlijk zit het in een driver of een virus. Dus wederom: drivers updaten.

nu heb ik mIRC niet opgestart en alles doet t prima.
niks doet t niet
dus ik denk dat t aan mIRC ligt later meer info

nu heb ik mIRC niet opgestart en alles doet t prima.
niks doet t niet
dus ik denk dat t aan mIRC ligt later meer info

Is niks doet het niet hetzelfde als alles doet het?

Je kan proberen mIRC eerst te verwijderen, en dan de nieuwste versie downloaden en die installeren.

Sorry voor t late antwoord maar...

de C:\ schijf is gecrashed dus alles weg :confused: behalve wat op de Externe Hardeschijf stond dus Herinstallatie was nodig... Maar PC is nu wel sneller en beter ;)
Dank jullie voor de antwoorden! :thumb:

Sorry voor t late antwoord maar...

de C:\ schijf is gecrashed dus alles weg :confused: behalve wat op de Externe Hardeschijf stond dus Herinstallatie was nodig... Maar PC is nu wel sneller en beter ;)
Dank jullie voor de antwoorden! :thumb:

Tip: installeer zo weinig mogelijk 'zooi' op je pc. Probeer het echt simpel te houden. Stuk of 20 nodige programma's maar het daarbij laten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan